Gosti na području Grada Zadra su prezadovoljni destinacijom, proizlazi iz ispitivanja kojeg provodi Turistička zajednica grada Zadra, u suradnji s tvrtkom Feel IQM sa sjedištem u Malom Lošinju (osnovali su je 2020. godine Đurđica Šimičić uz Anamariju Cicarelli iz Postira te Peru Matića iz Orašca)
Među kriterijima se na navodi ono što ostaje najveći problem Zadra – prometna gužva i parkiranje za koje je rješenje umjesto javne garaže trebala biti aplikacija kao dio sustava tzv. pametnog prometa.
U objavi se navodi kako TZ Zadra nastavlja s provedbom projekta integralnog upravljanja kvalitetom pod nazivom IQM Destination Zadar. Ovaj projekt temeljen je na održivom razvoju i umrežavanju lokalnih sudionika, te se njime mjeri online reputacija destinacije na osnovi recenzija, ocjena i komentara gostiju tijekom boravka u Zadru.
Na osnovi analize 22.682 recenzije u tekućoj godini, ukupan stupanj zadovoljstva gostiju turizmom u Zadru iznosi visokih 89,2/100. Svjesni važnosti zadovoljstva gostiju, rezultati online reputacije važan su pokazatelj daljnjeg razvoja turizma destinacije.
Rezultati analize zadovoljstva gostiju od 1. siječnja 2024. do danas su sljedeći:
· na osnovi 22.682 recenzije, ukupno zadovoljstvo gostiju turizmom u Zadru iznosi 89,2/100
· u hotelima je zadovoljstvo gostiju bilo na nivou 85,5/100, a odnosi se na 16 zadarskih hotela
· 11 hostela u Zadru gosti su ocijenili na razini 85/100
· zadovoljstvo gostiju atrakcijama dobilo je ocjenu 94/100
· kvaliteta i usluge na plažama imaju ocjenu 87/100
· gosti su izuzetno zadovoljni hranom i uslugom u restoranima koju su ocijenili s visokih 90,5/100, temeljeno na 8542 recenzija
U sklopu projekta, Turistička zajednica grada Zadra objavila je Javni poziv u koji želi uključiti sve lokalne lokalne pružatelje usluga u Zadru (privatne iznajmljivače, ugostitelje, hotele, hostele, turističke agencije i kulturne ustanove) s ciljem razvoja destinacijskih proizvoda, mjerenja kvalitete usluge i proizvoda u destinaciji te poticanja na izvrsnost. Time će svaki dionik u svom segmentu poslovanja imati nove mogućnosti za podizanje kvalitete i privlačenje novih gostiju.
IQM Destination Zadar nudi besplatan individualni pristup i edukaciju za svakog dionika koji se želi osobno uključiti u projekt. Kroz ovu inicijativu, svi sudionici mogu vidjeti kako stoje u odnosu na tržišni prosjek na osnovu realnih parametara i relevantnih podataka, što im omogućava precizno planiranje daljnjeg razvoja i poboljšanja kvalitete svojih usluga.
Apsolutni prioritet i cilj Turističke zajednice grada Zadra je održavanje visoke kvalitete u svakom segmentu turističkog poslovanja, s namjerom postizanja najmanje destinacijske ocjene kvalitete od 89/100.
Sudjelovati u projektu možete ispunjavanjem pristupnice na poveznici: PRISTUPNICA – IQM Destination ZADAR