Hiperprodukcija odlikaša dugogodišnja je pojava u osnovnim školama koja nije realna slika znanja. Moramo učenike, a i roditelje, naučiti da se uči za znanje, a ne ocjenu, ali onda se opet vraćamo na puno veću instancu koja bi to trebala riješiti, a to je sustav, ustvrdila je stanje stvari Tihana Magaš, nova pročelnica za odgoj i školstvo u intervju za Zadarski list.
Ona se sa sastala i upoznala aktiv ravnatelja svih osnovnih škola koji su pod ingerencijom Grada Zadra, nez obzira na osnivača kao što je to u slučaju Katoličke škole Ivan Mašina.
Iako nije bilo riječi o pojavi prevelikog broja odlikaša, podaci CARNET-a kao i školskog e- rudnika sa stranica resornog ministarstva, to i dalje potvrđuju.
U srednjoj ocijeni škola, rijetka je pojava da je netko pao školsku godinu, a dobar uspjeh na kraju školske godine također nije u skladu s onim – moje dijete odlikaš. OŠ Krune Krstića imala je godinu dana ranije 56 odlikaša. Ove godine je s odličnom razred završio 51 učenik, doznajemo od ravnateljice Jasminke Matešić.

Ravnatelj jedna od najvećih osnovnih škola, Dražen Adžić nam je tim povodom rekao kako od svojih učitelja traži da budu realni u ocjenjivanju, a ne pod pritiskom roditelja. Tako će izbjeći šok u petom razredu kada dolaze novi predmeti i nastavnici. Hvala im na tome. Podaci državne mature pokazali su prošle godine kako je naša škola imala najmanje odstupanje. Ali nema ekstremnih razlika među gradskim školama, ističe ravnatelj Adžić.
Najviše odlikaša, sudeći prema prosječnoj ocjeni je u Privatnoj osnovnoj školi Nova u kojoj je prosjek ocjena 4,58.
Osnovna škola Smiljevac 4.04
Osnovna škola Krune Krstića 4.08
Osnovna škola Bartula Kašića Zadar 4.19
Osnovna škola Stanovi 4.27
Osnovna škola Šime Budinića Zadar 4.29
Osnovna škola Zadarski otoci Zadar 4.29
Osnovna škola Šimuna Kožičića Benje 4.3
Osnovna škola Petra Preradovića 4.33
Katolička osnovna škola Ivo Mašina u Zadru 4.34
Privatna osnovna škola NOVA 4.58

U osnovnim školama Zadarske županije, sudeći prema prosječnoj ocjeni, manje je odlikaša.
Prosječna ocjena
Osnovna škola Petra Zoranića 3.79
Osnovna škola Zemunik 3.95
Osnovna škola Obrovac 3.95
Osnovna škola “Ivan Goran Kovačić” 3.96
Osnovna škola Valentin Klarin Preko 4
Osnovna škola Braće Radić Bibinje 4.01
OŠ Petra Zoranića Jasenice 4.02
Osnovna škola Jurja Barakovića Ražanac 4.06
Osnovna škola Jurja Dalmatinca Pag 4.08
Osnovna škola Vladimira Nazora – Škabrnje 4.08
Osnovna škola Poličnik 4.08
Osnovna škola Sveti Filip i Jakov 4.11
Osnovna škola Privlaka 4.12
Osnovna škola Novigrad 4.14
Osnovna škola Franka Lisice Polača 4.17
Osnovna škola Galovac 4.18
I onda dođu u srednju školu i roditelji plaćaju instrukcije iz mat i engl, odlikaši padaju godinu i prebacuju se u druge škole. Sve je to omogućila politika koja je postavila podobne pse na čelo škola, koji se ne žele zamjeriti roditeljima. Ipak pojedini roditelji sjede u odborima, imaju utjecaj i moć.
Di je moj komentar?
Poila ga noc, ka sve postene ljude
rekla je što joj je zastavnik reka da kaže…partija voli svoje i kad su iz slavonije…razgranala se sekta
Ravlatelju Adžiću – lažete – imali ste najveće odstupanje!
Pola škole 5,0, prisiljavanje učitelja, pritisci roditelja…. – a di je zaštita djelatnika pa i te dice od raznih manijaka, nigdi….
budućnost našeg grada je svijetla kad nam dica u svim školama imaju prosjek veći od 4,0.
Ovo me podsjeća na kk Zadar di su dica prvaci države u svim mlađim kategorijama, a onda nitko od te dice ne more igrati ni u seniorima Šibenke i Alkara, a kamoli u Zadru
Nepismeni odlikaši koji nisu sposobni odraditi drž maturu iz hrv jezika.
rijetko koji prosječan gimnazijalac, a kamoli odlikaš je pao maturu. A nekom iz strukovne, npr. vodoinstalateru ili frizerki je bitnije znati dobro odraditi posao i to papreno naplatiti nego rasturiti Zločin i kaznu na maturi
Potrebno kopirati i djelomično prilagoditi model mislim da je Irska i Finska u pitanju. To je usmjeravanje na više sati prema predmetima koji leže pojedinim učenicima. Ako je umjetnički tip imat će više takvih sati i dublji program ako je stem tip onda prema tome. Naše škole stvaraju prosjek. Lumeni se ne mogu razviti a one koji teže savladavaju gradivo se gnjavu iako nikad to neće u životu raditi.
Točno!
nemate se što buniti jer nam je školstvo super što dokazuje i to da na nedavnim parlamentarnim izborima niti jedna stranka nije predlagala izmjenu školskog sustava. Ustvari, sad je Plenki najavio veliku reformu pa škola počinje 7 dana kasnije
Tome služi akademsko obrazovanje. U prvim godinama, odnosno za vrijeme osnovne skole potrebno je steći neka osnovna znanja o svemu. Strane zemlje koje su eksperimentirale s raznim pristupima na kraju su se ponovno vratile na početak, tamo gdje se nalazimo i mi. Ne treba od djece (7-13 god) tražiti da budu genijalci, “lumeni”, znanstvenici – doći će vrijeme za to! Puno je važnije da se nauče nekim osnovnim principima.
Sva djeca su lumeni, jedni za matematiku, drugi za tjelesni, treći za glazbeni itd. Nitko neće stvoriti znanstvenika u osnovnoj školi ali će ga razvijati u pravom smjeru tj. ono što ima u sebi
Svako se treba pronaci u nekom od podrucja. Ipak, u bilo kojem podrucju radili i bili lumeni moraju znati zbrojiti 5 i 5 i prepoznati Liku na karti Hrvatske. Isto tako, moraju razlikovati Odu radosti od Himne Republike Hrvatske. Razlikovati skok u dalj od skoka u vis. I tako dalje. To da nisu nadareni za nesto cesto bude izgovor. Ne treba im nadarenost za te osnovne stvari…
Opet prosjek zato i je tako. Nitko nije protiv osnovnih stvari u svakom predmetu već protiv toga da sav program je jednak za sve. Onda tko je nadaren za engleski s njim učiteljica ne može dodatno raditi jer mora s onim koji nije i nitko nema izbora samo prosjek. Ovaj sto zna plus onaj što ne zna je prosjek oba ok
Razumio sam i slazem se. Govorite o personaliziranom pristupu koji je nazalost nemoguce izvesti u ucionici s puno djece. Niti je u drzavi moguce osigurati takvo obrazovanje, besplatno za sve. S druge strane tu je plan i program koji treba izvrsiti (ne smije se dati niti vise niti manje, pa makar novi Einstein sjedio u klupi). A opet, s druge strane, smatram kako naprednije dijete ne gubi nista dok nastavnik objasnjava gradivo onom koji nije razumio, uvijek se moze nauciti nesto novo.
Hrvatska škola je po principu: sjedi i slušaj! Zapadne škole potiču interakciju profesora i učenika. Kod nas se radi na ukalupljivanju a vani na individualnim interesima.
Ljudi/djeca nisu jednaki, nemaju iste interese, ni sposobnosti, ne mogu svi biti dobri iz svih predmeta niti to trebaju. Problem je što se ne prepoznaje i ne usmjerava učenike prema onome u čemu su dobri i što ih zanima. Što nekog koga zanima bankarstvo, treba pilati s povijesti naprimjer? Roditelji koji vrše pritisak na profesore, rade kilavce od svoje djece i daju im primjer kako će mama i tata uvijek biti tu za njih i rješavati njihove probleme i kako je dovoljno malo pritisnuti onoga s kim se ne slažeš da bi dobio ono što želiš.
I bankarstvo ima svoju povijest i onda je jadno dijete opet nigdje. Ne treba se time opterecivati. Dijete koje ima preferencije prema matematici imat ce iz matematike izvrstan, a mozda iz geografije dovoljan, dobar ili vrlo dobar. I obrnuto… nikakav problem.
nikakav problem?! Dijete koje je vrhunsko u matematici (npr. među 5 najboljih u županiji) ne može upisati matematičku gimnaziju ako geografiju ili likovni ima 2 i time ne može dodatno razvijati matematički mozak. Ali zato može upisati jezičnu gimnaziju…
To je tako… Sumnjam da bi po pitanju matematike ista vise naucio nego sto ce nauciti u jezicnoj gimnaziji. Sve su to vise-manje isti programi. Ali, treba racunati na to da ce i u jednoj i u drugoj gimnaziji imati geografiju i likovni ili povijest umjetnosti. Stoga bih cak preporucio odabrati neki jednostavniji program.
E pa nije bas tako.
Podosta ste u krivu!
E tu je problem.
Koji se rijesi u doslovno 5 minuta.
Medjutim imamo nagradjene na drzavnom natjecanju koje se je… toliko da ne cudi da vec s15 god. odluce pobjeci.
Cilj vladara Hrvatske je sustav potpuno unistititi te obezglaviti djecu i ono malo vrijednih profesora.
Meni je super kad pojedini profesori iz gradskih škola kažu da is okolnih škola dolaze falši odlikaši pa zauzmu mjesta u srednjim školama… Evo, baš tako to izgleda…
Nedlje’t. Il ce moj Mateo proć su pet, il cu ti ja noge polumti.
To su ok ocjene za Osnovnu skolu. Treba uzeti u obzir i to da su roditelji danas vise manje obrazovaniji, a i uz pomoc internera mogu djeci pomoci nauciti stogod.
Roditelji su potpuno izvan stvarnosti i generalno su manje obrazovani. Broj formalnih papira nema veze s obrazovanoscu!
Jako su obrazovani, i definitivno su “unutar stvarnosti”, stogod to znacilo. Pogledajte statistike. Svaki “formalni papir”, ako mislite na diplomu znaci da je netko radio, citao, ucio i studirao. Na koncu se pozabavio s diplomskim radom. Uza sve to malo je ipak ojacao svoj um i intelektualne mogucnosti da moze jasnije pristupiti problemu (matematickom, geografskom, jezicnom…) Tako da…
U moje vrijeme roditelji dvoje ucenika bili su VSS, sada od dvoje ucenika roditelji nisu VSS. Eto, toliko.
Torbar financira ovaj portal pa brišu negativne komentare o njemu…bljuc