Posla je jako puno, sezona je što se tiče Zračne luke Zadar do sada najuspješnija, specifično je da se zadarska luka najbolje oporavila od covid krize, u travnju smo imali gotovo 100% putnika više u odnosu na travanj 2023, isto kao i svibanj, brojke za lipanj se još uvijek zbrajaju ali sam uvjeren da će također biti rekordne – istaknuo je voditelj podružnice Hrvatske kontrole zračne plovidbe Zadar, Marko Nevešćanin u razgovoru za Radio Zadar.
Marko Nevešćanin je i društveno angažiran – predsjednik je zadarskog kluba skakača u vodu u kojem je najveća zvijezda njegov sin Matej Nevešćanin.
Po mnogim statistikama posao kontrolora zračnog prometa jedan je od najstresnijih.
– Istina, u tim nekim istraživanjima naš je posao jedan je od nekoliko najstresnijih na svijetu. Svjesni smo te činjenice, to nam je samo još jedan dodatan motiv da ga odrađujemo na još većem nivou na zadovoljstvo svih.
Koliko djelatnika broji zadarska kontrola leta i što je to što Vas čini posebnijim od drugih?
– Ima nas 43 zaposlenih, od toga 21 kontrolor zračnog prometa, ostalo su tehnička služba, meteorolozi i pomoćne službe. Ono što je specifično za nas u Zadru jest kombinacija civilnog i vojnog prometa. Civilnog je sve više i više a taj vojni daje još jednu dinamiku pogotovo sada dolaskom rafala u Hrvatsku koji su svakodnevni posjetitelji i ovdje kod nas. Taj miks, civilnog i vojnog prometa je zbilja zahtjevan za uklopiti jer se radi o prilično različitim zrakoplovima, onim iznimno brzim do onih iznimno velikih i to je ono što nas čini specifičnim u odnosu na ostale.
Suradnja sa Zračnom lukom Zadar?
– Odgovornost je ogromna, suradnja s direktorom Klišmanićem je izvrsna, nismo nikad nailazili na probleme koje ne bih mogli riješiti međusobnom komunikacijom, oslonjeni smo jedni na druge, surađujemo, niti jedan naš problem nije naš nego zajednički, tako tome pristupamo i svaku situaciju i rješavamo.
Je li moguće usporediti Zračnu luku Zadar se nekom europskom?
– Teško, Zadar ima oko 75 tisuća stanovnika, ZL Zadar očekuje se da će ove godine imati oko milijun i pol putnika što je za jedan takav grad iznimno velika brojka. Mislim da sve što je preko milijun putnika je respektabilan broj i to govori da je jedna zračna luka ozbiljna, a kakvi su razvojni planovi naše zadarske luke uvjeren sam da će ona vrlo brzo imati u narednim godinama i preko dva milijuna putnika.
Tehnologija, koliko Vam pomaže, a možda ponekad i odmaže u poslu?
– U principu, Hrvatska kontrola zračne plovidbe je od ono što ljudi možda ne znaju, jedna od tehnološki najnaprednijih sustava kontrole leta u Europi. Članica smo COOPANSA, to je međunarodno partnerstvo među pružateljima usluga u zračnoj plovidbi, znači između Hrvatske (Hrvatska kontrola zračne plovidbe), Irske (IAA), Švedske (LFV), Danske (Naviair), Austrije (Austro Control) i Portugala (NAV Portugal). Zajednički razvijamo opremu, konstanto se ulaže u nju i ona je sigurno u samom vrhu europske zrakoplovne industrije.
Opus posla u zimskom periodu, ipak je manji?
– To je istina, ali taj period je postao sve kraći, naš posao iziskuje puno školovanja, dodatnih osposobljavanja, tada ne mirujemo nego ga koristimo za obavljanje tih stvari koje nam nameće i hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo a i sama potreba sigurnosti zračnog prometa od nas traži da stalno napredujemo i konstantno se usavršavamo.
Planovi za skorašnju budućnost?
– Puno toga, u planu je projektiranje višenamjenskog centra u Zadru koji će donijeti naš znatni napredak i još bolje pozicioniranje Zadra koji bi u skorašnjoj budućnosti trebao postati zrakoplovno središte u Hrvatskoj. Radimo, planiramo i kad bude vrijeme javnost će o svemu biti dodatno obaviještena.