Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije, za Radio 057 komentirala je turističke dolaske i promjene u strukturi gostiju u županiji.
– Mogu potvrditi da sezona prolazi odlično, sada smo na vrhuncu, ali on je ublažen naspram cjelogodišnje amplitude. Ravnomjerno raspoređen turizam nam je i cilj, a nije nam u interesu da rastemo iz godine u godine u ovim ljetnim mjesecima jer smo već infrastrukturno opterećeni.
– U srpnju smo na razini prošlogodišnjih rezultata, možda 0,5 posto manje, ali kada gledamo cijelu godinu 1,5 posto smo bolji nego lani. Definitivno imamo i više nego što je prijavljenih, i već godinama upozoravamo da imamo veliki problem s neprijavljenim gostima i smještajnim kapacitetima. Sve ove procjene s ulice zato ne bih uzela ozbiljno.
Promjene su se dogodile i u strukturi gostiju. – Imamo lagani pad naših prvih gostiju, to su njemački gosti, a pad je i s češkog tržišta. Još je rano za ozbiljnije prognoze, vidjet ćemo kako će proći kolovoz, neke njemačke pokrajine su tek počele sa školskim praznicima. Za češke goste se stvarno trebamo zapitati kuda vodi naš omjer cijene i kvalitete, odgovornost je na svakom pružatelju usluga da procijeni da li mu se gost vraća.
S druge strane, primjetan je rast na drugim tržištima. – Po prvi put u prvih sedam mjeseci, Britanci su u top 10 tržišta, ostvarili su 30 posto veći promet ove godine. Rast od sedam, osam i deset posto ostvaren je na francuskom, nizozemskom, skandinavskom i poljskom tržištu.
Iz godine u godinu pada udio hotelskih smještajnih kapaciteta. Trenutno su na e-savjetovanje pravilnici od kojih se puno očekuje.
– Ove godine smo svjedoci otvaranja novih kapacitet koji idu u kvalitetu i sferu više platežne moći. Otvorio se kamp od pet zvjezdica na otoku Pagu, prvi kamp Aminess brenda u Zadarskoj županiji, a na Ugljanu Lioqa Resort. Čekamo otvorenje resorta i hotela s pet zvjezdica Moluma u Sv. Filip i Jakovu, te otvorenje Hiltona i Hyatta, to su već značajne promjene.
– Imamo velik broj smještaja u domaćinstvu s dugom tradicijom koji ima potencijal prijeći u mali obiteljski hotel. To je dobar smjer, ne trebaju nam mastodonski smještaji. Mi znamo za destinacije koje su nam uzor i koje imaju cjelogodišnji turizam, a hoteli su im kapaciteta do 100 soba.
– Barem 10 godina smo usmjereni na poticanje dodatne ponude osim sunca i mora. Daleko smo dogurali u tome što potvrđuju i brojke, u prvih pet mjeseci imamo ove godine 30 posto više noćenja. Tromjesečni rad u turizmu ne može razviti destinaciju, treba ustrajati u cjelogodišnjem turizmu, iako će možda prva godina biti teška, doći će rezultati, zaključuje Kadija.
























Znači imamo pad s dva najvažnija tržišta, ali to će kao nadoknaditi neka sporedna i po postocima znatno manja tržišta. Super zamisao, ali ništa od toga.
I naravno, opet ista priča o luksuznima hotelima, ali ne spominje stotine apartmana uz te hotele koji su u stvari jedini smisao te investicije. Za koga ona radi? Tko nju plaća? Građani tj. iznajmljivači Zadra ili strane hotelske kuće? Mislim da je tu sve jasno…
Cilj je da dobit ide u inozemstvo i da se razni Falkensteineri još više bogate, a grad i građani od toga nemaju ništa osim gužve i zagađenja. Dosta je poći ovih dana navečer u grad i postaviti si pitanje kako će ljeto u gradu i na plažama izgledati kad navale legalni i ilegalni gosti iz tisuća apartmana koji su izgrađeni ili se tek grade? Grad se guši! I onda u tu očekivati elitni turizam?!
Ima li ta osoba obitelj, djecu, unuke, nećako? Misli li na njihovu budućnost konobara, čistačica i sluga za strance?
Prodani grad vode prodane duše! Hrvatske vjekovna sudbina.
Sto bi reka pokojni jedan kad bi vidi kokose kako laprdaju bez veze
Hote doma gnoj činiti, pametije će van biti
Konkretan prijedlog za TZ – da na svojoj stranici ažurno i lako vidljivo objave po datumima turistička događanja (koncerte, sajmove, izložbe, utrke) iz cijele Zadarske županije, odnosno iz organizacije svih TZ na području županije. Mi domaći kada želimo saznati gdje se što i kad održava moramo izigravati istraživača i nije baš lako doći do informacije, a kako li je tek turistima ?! Mislim da je za ovo potrebno uložiti samo malo truda a korist bi trebala biti višestruka.
Turistickih događanja skoro i nema, tako da je besmisleno i objavljivati datume. Kao sto je besmisleno ocekivati ulaganje dodatnog truda od javnih zaposlenika.
Nije baš sve tako crno, a ako i je, treba pokušati promijeniti stvari na bolje.
Nemojte plaćati rajan, pa da vidimo onda turizam
Još 20 dana pa la pa pa , tko uspije prodati apartmane i stanove za najam odmah iza sezone, bit će sretan
Destinacija pretvorena u otpad a kriva je politika TZ a .
Više štete nego koristi od tebe.
Ala ga nalaprda …
Koja je korist od ovih u TZ osim što cilu godinu landraju po sajmovima.
Nadam se da će to još malo kalati doli.
Koja je svrha zadarskog turizma?
Kolika je drustvena dobit?
Kolika je drustvena šteta?
Svaki ugostitelj ima odgvor na ovo pitanje
Sto kaze vrhovni um iz TZ?
Užas, nismo dostojni ovog grada, države ni zemlje. M molin te Bože pošalji sudnji komet.
Zaminili smo prave turiste za otpad