Svi nacionalni mediji prenijeli su priču o tome kako žitelji Molata ne mogu do mirovine jer je njihov poštar otišao u mirovinu, a na njegovo mjesto nitko nije zaposlen. Doduše, znamo koliko su godinama zanemareni otoci, pogotovo ovi manji kao u sastavu Grada Zadra i to je već nešto na što smo navikli.
Ali to da u najvećem gradu županije, administrativnom središtu, petom gradu u državi, i to u njegovom centru, na zadarskom Poluotoku, nitko ne dobiva račune već je na granici bizarnog, kao i razlog – poštar je na godišnjem odmoru i nema ga tko mijenjati! Barem su tako rekli čovjeku koji se već nekoliko puta susretao s opomenama za plaćanje jer mu računi nisu isporučeni na vrijeme.
– Ne radi se samo o posljednjem računu, mi ne dobivamo račune za struju, čistoću, za bilo što, kaže ogorčeni Zadranin.
Ovo nisu jedine zamjerke koje su građani u posljednje vrijeme upućivali zbog poštanskih usluga. Poznato je da kurirska služba HP-a na funkcionira kao kod privatnih pružatelja usluga, pa tako paket preuzet u Zagrebu danima čeka otpremu, iako je uobičajen standard dostava sljedećeg dana. Jedan se Zadranin na Facebooku požalio da mu je paket stajao dvadesetak dana na skladištu u Zagrebu, da bi ga na kraju izvijestili da je zagubljen.
U središnjici nisu upoznati s ovim problemom – ili ni ne dolaze do njih ili naši sugrađani lažu i preuveličavaju. Evo kako su nam iz Hrvatske pošte objasnili situaciju:
– Vezano uz dostavu na području Poluotoka, nije točno da računi mjesecima kasne. Redovni poštar koji dostavlja na navedenom rajonu bio je odsutan zbog korištenja godišnjeg odmora. Umjesto njega pošiljke je dostavljao kolega na zamjeni koji slabije poznaje rajon te se zbog toga dostava odvijala sporijim tempom. Redovni poštar u međuvremenu se vratio i svi minimalni zaostaci bit će riješeni tokom sljedećeg tjedna. Ispričavamo se korisnicima, kažu u HP-u te ih pozivaju da se u slučaju upita jave Kontakt centru na 072 303 304, putem e-maila na [email protected] ili putem kontakt obrasca na https://obrasci.posta.hr/.
Hrvatska pošta, ističu. suočava se sa svim izazovima tržišta kao i ostatak gospodarstva. Jedan od ključnih izazova svakako je pitanje radne snage, zbog čega se kontinuirano radi na poboljšanju materijalnih prava radnika. Prošle je godine dogovoreno povećanje plaća za 25 posto svim radnicima Hrvatske pošte, čija je posljednja faza realizirana u ožujku. To je nastavak poboljšanja materijalnih prava radnika koje smo započeli još 2022. godine, kada je plaća za 8.000 radnika na operativnim poslovima povećana za 20%.
– Uvedena je dodatna nagrada od 1.200 eura za poštare i vozače koji u tvrtki ostanu do kraja godine, a koji su u sustavu najkasnije od lipnja. Upravo su za ta radna mjesta detektirali najveću fluktuaciju i potrebu za zapošljavanjem, stoga je ova nagrada još jedan način na koji zadržavamo postojeće i privlačimo nove radnike, kažu iz odnosa s javnošću.
Što se tiče Molata, tu barem nema razlika u doživljavanju stvarnosti.
– Na otoku Molatu poduzeli smo sve mjere kako bismo osigurali kontinuiranu dostavu, no nažalost jedini kandidat kojeg smo zaposlili otišao je iz sustava nedugo nakon što je krenuo s radom. Na manjak interesa za radno mjesto poštara na Molatu najviše utječu specifični uvjeti rada koji uključuju život na otoku. Također, nerijetko imamo izazova s pronalaskom dugoročnog smještaja za poštara obzirom da su svi iznajmljivači orijentirani na turizam. Dostava je privremeno organizirana iz Zadra, a korisnici pošiljke mogu preuzeti u poštanskom uredu 23103 koji je odabran zbog blizine pristaništa brodskih linija za otok Molat, kažu u HP.