Mještani Bibinja obratili su se medijima pismom u kojem upozoravaju kako je prolazak švicarskog vlaka, o čemu smo prošlog tjedna pisali, bio velika opasnost i za mještane i za same putnike u vlaku.
– Pruga Knin – Zadar svečano je puštena u promet 18. lipnja 1967. kada je u Zadar stigao prvi vlak iz Knina. Promet se na njoj više od četiri godine nije odvijao tijekom Domovinskog rata za vrijeme kojeg je pretrpjela velika oštećenja i nikada nakon toga više nije dobila funkciju koju je nekada imala. Uslijed smanjenja prihoda HŽ Putnički prijevoz 2014. godine ukinuo je putnički promet na ovoj pruzi te umjesto vlakova voze autobusi. Od toga dana putnički promet na njoj nije u funkciji i njome tek sporadično prometuju teretni vlakovi.
Međutim, u Zadar je ovih dana iz Rijeke stigao posebni luksuzni vlak Suisse Train Bleu, u sastavu kojega su četiri vagona različitih serija iz 60-ih godina prošlog stoljeća. Naime, vlak je sa željezničog kolodvora Rijeka krenuo 17. rujna 2024. i u Zadar stigao isti dan u 16:30. Iz Zadra vlak je krenuo 19. rujna oko 8:30 te je prošao kroz Bibinje prema Splitu.
Iako je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver izjavio kako je pruga kroz Bibinje sigurna za prometovanje postavlja se pitanje je li nakon 10 godina nekorištenja napravljena tehnička provjera ispravnosti iste. Jesu li prije puštanja putničkog vlaka ovom trasom poduzete sve mjere tehničke ispravnosti pruge od strane nadležnih institucija (HŽ i Vlade RH)?
Samo dan prije puštanja u promet putničkog vlaka stanovnike Bibinja dočekali su radnici s lopatama koji su iskopavali tračnice koje već godinama stoje zatrpane (video u prilogu snimio je stanovnik Bibinja, 18. 9. 2024.). Svjedoci, dakle stanovnici Bibinja, svakodnevno gledaju kako pruga propada što se vidi zdravim okom, a rekonstrukcija i modernizacija samo su face lifting – košenje trave i mijenjanje svakog stotog praga nije poboljšanje statike tračnica, kao ni iskopavanje tračnica dan prije prometovanja vlaka. Te stvari se ne vide iz ureda državnog tajnika, ali su noćna i dnevna mora žiteljima Bibinja koji su svakodnevno doslovno na prvoj crti fronte između života i smrti. Nažalost, na toj fronti više je Bibinjaca izgubilo život, čak više nego li u Domovinskom ratu i u vojnom i u civilnom smislu. Sve to zbog neprilagođene brzine, presijecanja mjesta na pola, loše obilježenim prijelazima preko pruge i lošom signalizacijom.
Kao stanovnik Bibinja pitam se zašto nismo upoznati s informacijom da će toga dana vlak prometovati. Zašto na dijelovima pruge kojima svakodnevno prolaze stanovnici, a posebno djeca kojima je prijelaz preko pruge put do škole, nije bila policija koja bi osigurala sigurnost prolaznika?
U neposrednoj je blizini dječje igralište te se na toj lokaciji često nalaze djeca koja nisu upozorena da će možda nakon 10 godina odjednom proći vlak, a signalizacije nema ni u kakvom obliku. Najmanje što se moglo učiniti za sigurnost mještana pravovremena je obavijest i prisutnost policijskih djelatnika. Je li načelnik Bibinja bio iznenađen prolaskom vlaka kroz mjesto kao Bibinjci?, pita se čitatelj.