Mi kada trebamo vode, ne pitamo za cijenu, kazao nam je jedan od hrvatskih kapetana s kruzera.
On će uskoro s tim kruzerom doploviti u Zadar koji je neizostavan u rasporedu kompanije. I njemu je poznata činjenica kako je u Zadru najjeftinija voda od svih luka na Jadranu. Međutim, to nije razlog zbog kojeg taj ili drugi turistički brod dolazi u Zadar kao što je to za Morski.hr ustvrdio direktor Vodovoda Tomislav Matek. Zato i dolaze kod nas puniti, jer smo jeftini, izjavio je Matek. Ono još gore je njegova najava: “Ali od 1. listopada neću ja to više raditi više. Neka se pune u drugim lukama, umjesto da to rade u Zadru, gdje im je voda najjeftinija!”, izjavio je direktor Matek.
Direktor Vodovoda ponaša se kao da je voda njegova i kao da on odlučuje kome će prodati, a kome neće. Voda je opće dobro u sustavu s kojim gospodari Vodovod koji po zakonu, kako je to ovog ljeta kazao Matek, na prodaji vode ne zarađuje, već samo pokriva troškove. Sjećamo se i izjava kako vode u tom sustavu ima puno više nego što se prodaje, osobito u zimskom razdoblju.
Zemljama u kojima je nema, kruzeri, prema navodu našeg kapetana, plaćaju i do 20 eura po kubiku. U Kotoru je je najveća cijena na Jadranu – pet eura.
- Mi sve što kupimo i platimo. Ne krademo vodu, istaknuo je hrvatski kapetan, kazavši kako osobu koja ih spaja na priključak nazivaju „waterman„.
Kakav bi međunarodni skandal nastao kada bi Matek zabranio kruzerima da kupe vodu i napune brodske tankove pitkom vodom.
Direktor Vodovoda ustvrdio je kako je ista voda u Gaženici skuplja jer tamo Lučka uprava ima koncesionara, a u Gradskoj luci nema. To je tvrtka Luka koja za sve te usluge u Gaženici ima koncesiju, dok je na Polutoku ima samo za elektrosandučiće.
U Gradskoj luci kojom bez posrednika gospodari Lučka uprava, vodu kupuju i mali turistički brodovi. Vodovod vodu prodaje, a to što ga zakon ograničava da podigne cijenu, nije razlog obustave isporuke u Gradskoj luci.
Istina je kako kruzeri plaćaju kubik vode 4 eura u Gaženici, ali Vodovod dobiva svojih 2,5 eura po kubiku bez obzira na koncesionara ili agenta koji će kruzeru naplatiti svoju uslugu.
To što se jedan od kruzera punio vodom, nije bio razlog zbog čega nije bilo vode na Poluotoku prošlog petka, kako je to u prikazao direktor Vodovoda, a zbog čega je izazvao bijes građana. Pao je pritisak vode koja je nestala jer je pukla cijena na Relji, to je informacija koju smo dobili na terenu od djelatnika Vodovoda koji su radili na Polačišću do noći, a trebali su to biti najavljeni radovi do 15 sati.