Na Međunarodnom sajmu smrznutih morskih plodova Conxemar 2024 u španjolskom gradu Vigu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore predstavlja se pet hrvatskih tvrtki iz sektora ribarstva, od čega četiri sa zadarskog područja – Arbacommerce, Jadran tuna, Mišlov i Pelagos Net Farma.
Ukupno 760 izlagača iz pedesetak zemalja, od 1. do 3. listopada izlaže na sajamskom kompleksu koji ove godine obuhvaća rekordnih 38.300 m2. Očekuje se preko 27.000 posjetitelja i kupaca iz više od stotinu zemlja.
Hrvatski sektor ribarstva 60 posto prihoda ostvaruje od prodaje na najzahtjevnijim izvoznim tržištima, što je rezultat stalnih ulaganja u najviše standarde proizvodnje. U proizvodnim procesima posebno se vodi računa o svježini i najvišoj kvaliteti proizvoda, sustavu sigurnosti hrane, održivosti, zahtjevima potrošača, pravima radnika, društvenoj odgovornosti i dobrobiti životinja. Isto tako, rezultat je to velikih napora koji se ulažu u promociju, između ostalog, upravo dugogodišnjim nastupima na ključnim sajmovima ribarstva.
U Vigu po sedmi put izlaže zadarska tvrtka Arbacommerce jer im je ovaj međunarodni sajam od presudne važnosti zbog velike koncentracije španjolskih klijenata.
“Sve dok nam je osigurana podrška od strane HGK, dolazit ćemo ovdje. Ovo je sajam kojeg posjećuje najveći broj profesionalaca iz sektora ribarstva i mjesto na kojem se mora biti, ako želite pronaći kvalitetne kupce. Španjolsko tržište je bitno za naše slane i marinirane inćune te za smrznutu srdelu i inćune, koji su sve traženiji proizvodi. Sve nam je bitnija i posjeta drugih prerađivača iz europskih zemalja koje po svojim prehrambenim navikama troše proizvode kakve nudimo, te dobavljača ambalaže i ostalih roba neophodnih za našu proizvodnju”, kaže iz Dolores Šajt Paunović iz Arbacommercea.
Marina Špralja iz tvrtke Mišlov ističe kako im je dugogodišnje sudjelovanje na sajmu Conxemar omogućilo kontinuirano prisustvo prvenstveno na španjolskom tržištu, kao i mogućnost predstavljana svim ostalim sudionicima i posjetiteljima sajma s drugih svjetskih tržišta.
“Bitno nam je biti u stalnom kontaktu s postojećim klijentima, predstavljanje potencijalnim novim kupcima, a jednako tako nam je važno pratiti trendove u sektoru”, naglašava Špralja.
Za Pelagos Net Farmu i Jadran tunu, izrazito izvozno orijentirane tvrtke, izlaganje na sajmovima u inozemstvu jako je važno. Više od devedeset posto prihoda tvrtka ostvaruje u izvozu, a proizvodi su im prisutni na tržištima desetak zemalja – od Japana, Italije, Španjolske, Nizozemske do SAD-a.
“Svaki sajam je prilika za predstavljanje naših proizvoda novim kupcima i korištenje mogućnosti izravnih poslovnih kontakta, za istup proizvoda na nova tržišta. Na sajmu Conxemar smo već treći put, izlažemo smrznutu plavoperaju tunu, koju lovimo, uzgajamo i smrznemo na -65 Celzijevih stupnjeva odmah po izlovu na brodu tvornici i tako čuvamo do prodaje. Na taj način plavoperajna tuna zadržava izvornu sushi/sahimi premium kvalitetu za sirovu konzumaciju”, pojašnjava Dunja Gotovina, direktorica prodaje i marketinga u Pelagos Net Farmi i Jadran tuni.
Slani inćuni, slana srdela u suncokretovom ulju, fileti inćuna i srdela u ekstra djevičanskom maslinovom, neki su od proizvoda s kojim se predstavljaju na sajmu.
“Naši kupci i partneri diljem svijeta prepoznaju visoku kvalitetu naših proizvoda, koja proizlazi iz činjenice da kontroliramo sve procese ribe od ulova do prodaje”, kaže Gotovina.
HGK svake godine svojim članicama iz sektora ribarstva organizira nastup na dva ključna međunarodna sajma: Seafood Expo Global, koji se održava u Barceloni, i na Conxemaru. Ovo je već sedmi zajednički nastup hrvatskih proizvođača i prerađivača ribe u Vigu. Kako je španjolsko tržište jedno od ključnih za naše proizvode, predstavljanje na ovim velikim međunarodnim sajmovima iznimno je važno.
Sljedećih godina u planu je sudjelovanje na sajmu Seafood Expo North America u Bostonu te 2026. godine na sajmu Fish International Bremen.