Apelima za izgradnjom zaustavne trake ili ugibališta na brzoj cesti između Gaženice i autoceste pridružio se i naš čitatelj, potaknut čestim situacijama kojima je svjedočio, a u kojima je sigurnost prometa bila značajno ugrožena zbog nepropisno zaustavljenih vozila ili radnih strojeva koji su se kretali bez adekvatne signalizacije.
– Dana 27. 9. sam oko 9,30 ujutro krenuo motociklom za Split. Iz Zadra se dižem s magistrale na Kalmetinu . Po ulazu je prvo desni pa lijevi zavoj te na vrhu brda gdje preko prolazi nadvožnjak desni zavoj. Dakle desni zavoj uzbrdo, pored ceste je brdo tako da se ne vidi što je u ili iza zavoja.
Vozio sam oko 140 km/h u desnoj traci već u priličnom nagibu (kad motociklu nije lako promijeniti putanju.
Da riješimo odmah pitanje mojih vozačkih sposobnosti, vozim motocikl od 1978. godine, dugo godina sam vozio moto utrke Prvenstvo hrvatske i Alpe Adria, vlasnik sam nacionalne i međunarodne trkaće licence .
Kad mi se otvorio pogled iza brda na nekih cca 30 metara ispred sebe ugledam veliki traktor koji kosi travu i kreće se brzinom od par km na sat . Sreća da nikog nije bilo u lijevoj traci te sam uspio promašiti traktor za par centimetara. Vozača možete pitati, trubio sam mu .
Desetak kilometara dalje također na Kalmetini (blizu Shellove pumpe) također traktor koji kosi travu, s tim da je tamo bilo i vozilo pod rotacijom i pravovremeno čunjevi koji su iz dvije trake vodili u jednu, dakle tu je bilo sve napravljeno kako treba . Ova prva situacija je čudo kako nitko nije poginuo zabivši se u taj traktor.
Volio bih znati tko je za to odgovoran i koje su posljedice za odgovore i takve postupke, ili netko treba poginuti a po mogućnosti što više to bolje, pa da takva praksa prestane.
Također ista ta Kalmetina, ista lokacija prije par godina, vozim po noći, nekoj ženi se pokvario auto, nema osvjetljenja a 10-ak metara iza auta nije stavila trokut već gromadu od kamena dovaljala , par automobila se zamalo zabilo u nju.
Ista lokacija par mjeseci nakon te žene, također nakon tog zavoja već na pravcu, u noći stoji zaustavljen pasat karavan ugašenih svjetala. Njih dva izašli su iz auta i mokre, također nas par s automobilima za malo lančani sudar.
Da Kalmetina ima zaustavnu traku ili makar ugibališta možda bi takvih situacija bilo manje, kaže čitatelj.
Koliko je ograničenje brzine?
Ajde budite iskreni i recite ko se na Kalmetini pridržava ograničenja?
Nitko, zatovne opasna, a najopasnija za one koji voze normalno ili cak presporo.
Uzasno je opasna, ako ti se pokvari auto, pukne guma, ti si kao na pisti i sansa da ti ne bude nista je manja od 50%
Zato ovi sto su jakk pametni, vozi po ogranicenjima, me iritiraju.
Ako mivpukne guma zelim moci ili stati sa strane (ne migu zbig bokobrana) ili u zaustavni traku.
Cesta koju se skoro u cijelom dijeku zatviri bokobranima, mora imati migucnost zaustavljanja u kvaru.
Tami ni babe od 78 god. ne voze ispod 100.
Ima gresaka u tipkanju, ali ih ne mozes naknadno ispraviti, ha…
Kolac i udariti ga 60 (140-80) puta po glavi i leđima.
Brza cesta po zakonu i pravilnicima ne treba imati zaustavni trak, niti je omjer potrošenih sredstava i dobivenog imalo opradvan da se ista “nadožutava”. Na kalmetini se na pravcu možda i može “potegnuti” ali žaliti se da si vozeći 60km/h preko ograničenja u zahtjevnom zavoju skoro izazvao prometnu nesreću može samo idiot. Krši zakone na vlastitu odgovornost.
Cesta je dobra. Može se ona zvati po Kalmeti, Tuđmanu, Titu…nebitno. Cesta je nova, ograđena, ima svu potrebnu signalizaciju i sve ostalo. Zbog ovog idiota što tamo vozi 60 km/h iznad ograničenja (140-80=60) i svih sličnih njemu, su motociklisti uglavnom na lošem glasu. 90% prometnica je u puno lošijem stanju i nisu ograđene, pa se ne rade nikakve posebne studije. Svaka cesta je samo asfaltirani put sa signalizacijom i ništa više od toga. Ako je ograničenje 80 km/h, a cesta se čini nepregledna, onda je, po zakonu, ograničenje znatno manje, ovisno o vozaču. 99% Hrvata ne zna di su sjever, jug, istok i zapad, a kako će se onda tek snaći u prostoru na cesti?! Uostalom, u Zadru isto toliko posto stanovnika ne razlikuje slova č i ć, tako da ni opismenjavanje na ovim prostorima nije uspjelo.
Par kamera bi riješile problem,bezo bi se uložena srestva vratila a s vremenom promet stabilizira i svea na normalnu brzinu i tad ti nebi smeta niti bi te iznenadia traktor koji kosi ili vozilo koje stoji
Taj tzv.iskusni motociklist koji na kalmetini vozi 140 na sat je ili lud i samo malo pametan ,ali normalan sigurno nije,čudi me kako je uopće uspija doživiti tolike godine(vodi od1979.).Normalan čovik to ne more shvatiti,to je jedna od najopasnijih cesta u okolici,naravno za one koji luduju ili voze brže od 100 km.
140 km/h?? I to javno objavljuješ. Omg
Locirati, identificirati, uhititi, transferirati.
Kret.en nikad nije svjestan da je krete.n! Tako i ovaj sa 140km/h na cesti s ograničenjem od 80km/h!
I ja bih podijelio svoje iskustvo, poprilicno slicno, i ja sam jednom vozio avion po toj cesti, mali, ali poprilicno je brz. Kad sam došao do zračne luke u Zagrebu rekli su mi da sam na toj cesti značajno oštetio svoj avion (znate da je s avionom teško voziti i manevrirati po tako uskoj cesti). Apeliram i ja da se cesta prosiri i da se prilagodi našim potrebama. A onda se moze promijeniti i ime: iz Kalmetina u Dukićeva. Eto, ne znam ako sam kome pomogao.
Pored priznanja kaznenog djela objesne vožnje iz čl. 226 KZ, uz primjerenu kaznu zatvora, obavezno psihijatrijsko vještaćenje!
A i za ove na portalu isto !
Da nebi trebao slucajno, pridrzavati se prometnih propisa u smislu ogranicenja brzine i prilagodjavanja uvjetima na cesti????? Vozis 140 i pitas zbog cega netko drugi postoji na cesti????? Do kada mislite da netko treba sve poduzimati kako bi moroni na cesti mogli divljati i ispoljavati svoje frustracije dovodeci normalne ljude u pogibelj. Zasluzio si masnu kaznu i nista drugo. Puno puta prosao sam tom cestom i bas nikada nisam primjetio bilo sto nenormalno jedino, svatko se treba pridrzavati zakona i tu zavrsava svaka prica.
Ta cesta uopće nije opasna za one što normalno voze, osim što ih budete svojom brzinom dovode u opasnost.
Po samoj definiciji i kategorizaciji ceste, uopće ne mora imati zaustavni trak.
Uostalom, auto cesta ga ima pa eto opet služi da budala vozi i pretiče tim istim zaustavnim trakom.
Tako da, nije do ceste, većdo budala koji voze tako kako voze ….. iznad svih!
Ta cesta je bas zbog tih budala, najopasnija za one koji normalno voze. U tome i jest problem
Moga’s sa 200 ule’ti u okuku budalet’no, piše na znaku kol’ko se smide vos’ti tuda a nediga se ja ovle ko’j to 140 ki što’j ovi voz’je. Odma mu triba zapljen’ti motorin šnjin u zatvor i mon Mati dati oti motorin da ima čin na posa i do kauflanda.
Ja vozim osamdeset i niti jednom nisam doša u opasnost da izletim, ili sletim kroz ogradu, niti da udara u tu istu ogradu
Ali ja opet pitam ( jer znam, zbog toga jer i sam vozim motor) – ako je napisao da je u zavoju vozio 140 km/h , koliko je vozio na ravnim dionicama. Sigurno preko 160. Zašto to pitam , zato jer onda ja koji vozim 90-100 na kalmetini sam u opasnosti jer neko iza mene dolazi sa 80-100 km/h brže od mene i velika je vjerovatnoca da me pogodi. Ili da to izbjegnem moram i ja voziti preko 150 da bi bio siguran.
S obzirom kako se vozi kod nas , u opasnosti si čim sjedneš u autu ili na motor.
Nekad ti je opasniji vozač koji vozi 70 km/h i ne prati promet , nego netko tko zna voziti i prati promet pa i sa 140 km/h.
Koliko bi tek pilot A350 trebao voziti po Kalmetini ? Ili pilot Rafala ?
Dobra
Sa ovim u ludaru.
Slažem se sa bilom crtom, napominjem nisam glasač HDZa ali što sve žele problematizirati tkz druga strana jadns oporba pa to je strašno.
Na stranu ovaj motorist, iva cesta bez zaustavne trake je opasna j to ae una od prvog dana.
Zasto je nema, treba pitati oniga po kojem je nazivaju i ivoga sto obnavlja drvena vrata.
Mozda znaju gdje se ta traka “izmjestila”.
Točno , slažem se s tobom 100%. I o tome treba pisati.
Ali ako zakon stavi ograničenje 80km/h ne možeš voziti duplo i govoriti kako si u pravu. I ne vjerujem da je ograničenje stavio onaj ko je gradio tu cestu nego struka nakon što je izgrađena zbog i radi uvjeta na njoj.
Slozit cemo se onda.
P.S. Iato tako je Istarski ipsilon ekstremno opasan u ojim dijelovima koji su se prvi radili jer nema zaustavne trake. Meni se ispuhala guma u zavoju izmedju Lupoglava i Cerovlja, vozio sam na felgi jedno 3 km do prvog ugibalista jer bi me u zavoju pokupili. Unistio felgu, vilice itd…., da sam mogao stati, stete osim gume ne bi ni bilo.
Da , to su te nekogičnosti kod naših pojedinih cesta
Na znanje,sve brze ceste su bez zaustavne trake inače nije brza cesta već auto cesta a da je auto cesta onda bi te plaćali cestarinu,moš misliti kako bi te rado plaćali do zemunika,Galovca,Debeljaka i okolnih sela.držite se ograničenje i bez mobitela na uvu i nema problema ,nečete skriviti ogradu.
Na znanje – nije tocno da su sve brze ceste bez zaustavne trake.
Moze biti u 40-ak% duljine i to je vec nesto jer se mozes skloniti u slucaju kvara, a ovako si na pisti.
Da je i autocesta, ne znaci da se mora placati.
Ja uopce ne govorim o tome hoce li netko izletiti zbog brzine, nego da kad iz ovog ili onog razloga ostanes u kvaru da mozes jedino Boga moliti da ostanes ziv.
To znaci da cesta nije dovro isprojektirana.
I ako je ogranicenje samo 80, cemu onda branici cijelom duzinom? Da nema branika, mogao bi stati “sa strane”
Staviti branike, ne omoguciti prostor za uklanjanje i ograniciti na 80, a cesta ne takva da se neminovno razvijaju vece brzine – upucuje na pogreske u projektu i to znacajne i prvenstveno sigurnosne.
Psihijatrijski slučaj
olinjali starkelja (ima barem 60 godina ako vozi motor od ’78.) divlja na motoru i drži lekcije, a ovaj portal objavljuje njegove piz.darije…
zakonska kazna mu je preko 300 eura, 2 kaznena boda i misec dana bez vozačke…
moralna kazna: ispao bezimena budaletina
Bože sačuvaj budala pa vi stvarno niste normalni cila Zadarska oporba triba na ličenje.
Sdp,Akcija nenormalinih.
A jedan i glavni razlog ograničenja brzine na 80 km/h je baš to što nema zaustavne trake!! E sad zašto nema to je već druga tema.
Znači na cesti di je ograničenje 80 ja vozin 100, kršin ograničenje i najsporiji sam. I onda cesta ne valja.
tipičan član hadezea.. uradio prekršaj i javno se hvali s time… i zna kako mu niko ništa ne može… što treba dalje pričati… isto tako poruka policiji od njega kako je on iznad policije i zakona. u takvoj državi živimo.
A i ne kužim portal 057 koji dozvoljava i stavlja ovakva pisma pojedinaca na svoj portal!! To je ko da ja napišem- Eto ja neki dan vozio na autocesti 240 a konjina ispred mene 150 km/h i skoro da ga nisam udario –
Covjek je sve dobro naveo. Ta cesta je od prvog dana opasna i takve ceste se ne bi smjele projektirati bez zaustavne trake.
Mislim na cestu, ovo sto je vozio 140 je neprihvatljivo iako je to takva cesta gdje bas nitko (osim traktora) ne vozi u okviru ogranicenja – jwr tek tada s o zirom na druge postaje opasan na cesti.
Zato je ta cesta uzasno opasna
Ja stvarno ne mogu virovati što čitam i jel to neko stvarno pise , citiram
“ Da riješimo odmah pitanje mojih vozačkih sposobnosti, vozim motocikl od 1978. godine, dugo godina sam vozio moto utrke Prvenstvo hrvatske i Alpe Adria, vlasnik sam nacionalne i međunarodne trkaće licence .”
A prije svega ovoga napišeš da si vozio uzbrdo u zavoju 140 km/h di je postavljen znak i zna se od kad je cesta otvorena da je dozvoljeno 80!!!!!!!!
Ne kužim ? Majke mi , ne kužim. U drugim civiliziranim drzavama bi te uhapsili jer je to skoro pa duplo preko ograničenja.!
E sad, ako si ubzavoju vozio 140 , zanima me koliko si vozio na ravnim dionicama!!
Iako je ograničenje od 80 km/h smiješno za takav projekt , cesta je iznimno opasna bez zaustavnog traka.
https://revijahak.hr/2022/10/12/kako-izracunati-put-kocenja-formula-je-jednostavna-ali-vazan-je-ljudski-faktor/
Da si vozio 80 km/h zaustavio bi se nakon 25 metara.
Istina. Zavoj je opasan. Jednom su nekom kamioni poispadale sjedalice iz tovarnog prostora. Jedva sam ih izbjegao, a nisam vozio brže od 90km/h.
Trebao je tamo biti tunel ispod Dračevca bez ta 3 neugodna zavoja.
Eto, u tunelu nekom kamionu ne mogu poispadati sjedalice iz tovarnog prostora…
Vozi 140 km/h di je ograničenje 80 km/h i pita tko je odgovoran?
Pogledaj se u zrcalo.
Koga boli kurac za tvoje licence i titule,to je za stazu a ne cestu. Vozija si skoro duplo od ograničenja,ti bi bija kriv
I on se jos hvali da je vozio 140km/h?
Vozio je 140 km/h na kalmetini! Koliko je ono ograničenje tamo, pogotovo na tom mjestu? 80 kmh.
Istina. 80 kmh
Javno priznanje prekršaja.
Auto-gol iz ofsajda
Zeznuo se, pretpostavljam da je mislio da je ogranicenje 130 km/h pa je dodao tih tolerirajucih 10 km/h. Strah me i pomislit koliko je zapravo vozio.
Put remetica?
Sto su potrosili novce pa triba opet probijati istu cestu?