Kroz gradilište velikog zahvata na raskrižju Žmirića prolazi se sporednim cestama koje su građane u sklopu velikog projekta Hrvatskih cesta, ugovorenog na 5,7 milijuna eura bez PDV-a sa Strabagom koji je ne terenu od polovice siječnja ove godine. Žmirići su najveća investicija Hrvatskih cesta u Zadru.
Desetak godina se pripremao taj projekt i najavljivao kroz godišnje planove Hrvatskih cesta, s procjenom od 54 milijuna kuna koju su napravili projektanti u D&Z.
U sklopu tog projekta rađene su dvije ceste koje su se nazivale privremenim, dok sad već bivši direktor HC Josip Škorić nije izjavio da će se one prepustiti u vlasništvo Gradu Zadru. I za te privremene ceste procjena je bila 11 milijuna kuna. Već je to uhodan model državno-lokalnog partnerstva u zadarskoj cestogradnji.
I dok se radovi odvijaju unutar raskopanog raskrižja, prolaz novim cestama uz dva trgovačka centra odvija se u smjeru grada i u smjeru Puntamike.
Umjesto davno obećane biciklističke staze kada se radila rekonstrukcija državne ceste za Vir, turisti se voze tim zaobilaznim cestama koje u jednom dijelu izgledaju kao privremene. Cesta je na jednom dijelu loše napravljana toliko da su se podigle asfaltne uzvisine.
Njih moraju zaobići i biciklisti koji se ionako voze opasnom cestom i stvaraju dodatnu opasnost za sebe i druge kada moraju zaobići tu cestu koja će se morati sanirati. I dovršiti. Rok ostaje proljeće 2025. godine jer je Strabag uspio organizirati gradilište i tijekom dva udarna ljetna mjeseca.
U sklopu te rekonstrukcije izgradit će se i dio biciklističke staze koji nedostaje, od Žmirića do deponije Diklo, najavio je Škorić u gradskoj upravi 2020.
Izvedba na terenu čekala je zakašnjelu aglomeraciju koja se na stotom metru gdje su izgrađeni elementi odvodnje susreću druga i treća faza kanalizacije uz koju se radi nova vodovodna mreža.
Cijevi na gradilištu čekaju na ugradnju.
Obuhvat tog gradilišta dolazi sve do deponija u Diklu s obzirom da će se cesta s jedne i druge strane dograditi s još jednim trakom kako bi se rasteretilo to raskrižje kroz koje prolazi cijeli promet zapadnog turističkog dijela zadarskog priobalja.
Unutar gradilišta našla su se zatrpana i stabla koja neće dugo, a usitnjavanje građevinskog materijal sigurno olakšava posao izvođačima, a teško da ga borova šuma može ekološki neutralizirati.