Agencija za obalni linijski pomorski promet raspisala je dva natječaja za neprofitabilne trajektne linije iz Zadra. Jedan natječaj se odnosi na liniju 434 Zadar/Gaženica – Brbinj koja prosječno preveze nešto više od 200 tisuća putnika godišnje. Drugi natječaj obuhvaća tri linije od kojih svaka u prosjeku preveze 20 do 40 tisuća putnika, a njih će održavati jedan brodar:
401 Zadar/Gaženica – Ist – Olib – Silba – Premuda – Mali Lošinj) i obratno
433 Zadar/Gaženica – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Zapuntel – Ist i obratno,
435 Zadar/Gaženica – Iž Mali – Rava – Mala Rava i obratno
Država će te tri linije u desetogodišnjem razdoblju subvencionirati sa gotovo 80 milijuna eura bez PDV-a, a liniju za Brbinj s 20 milijuna eura. Minimalni kapacitet broda za Brbinj bit će 100 vozila i 500 putnika. Za liniju do Malog Lošinja traži se kapacitet broda od 60 vozila i 400 putnika te nešto manje za druge dvije linije do Ista i Rave – 40 vozila i 300 putnika. S obzirom da se radi o subvencioniranim linijama, Agencija određuje najvišu cijenu karte.
Do sada je te linije prema rezultatima posljednjeg natječaja iz 2017. održavala Jadrolinija, a nakon što im je koncesija istekla s krajem prošle godina, Agencija je produžila trajanje na još godinu dana u zatvorenom pregovaračkom natječaju. S obzirom na stanje flote domaćih brodara, izgledno je da će Jadrolinija ponovno dobiti ovaj natječaj. Potencijalno iznenađenje može stići jedino u obliku stranog brodara kojima je omogućeno javljanje na natječaje u linijskom prijevozu putnika u Hrvatskoj od 1. siječnja 2017. godine zbog usklađivanja s EU direktivom.
Ugovor o obavljanju usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza sklopit će se za razdoblje od 6 godina, ali ovaj put uz mogućnost produljenja na dodatne 4 godine, zaključno do 31. prosinca 2034. godine.
Ponuditelj može podnijeti odmah ponudu za obavljanjem prijevoza u razdoblju od 10 godina samo ukoliko u trenutku podnošenja ponude raspolaže s brodom koji nije stariji od 1 godine. Novost u natječaju je da se brodar može javiti na natječaj i u slučaju da nema brod, tada mora priložiti ugovor o kupoprodaji broda ili ugovor o gradnji broda ukoliko se radi o novogradnji.
Osim ekonomskog kriterija, važne će biti tehničke specifikacije broda, starost broda, ali i iskustvo brodara pa će tako najviše bodova dobiti oni s preko 11 godina iskustva u obalnom linijskom prijevozu. Brodovi stariji od 30 godina u kategoriji starosti broda neće dobiti bodove.
Rok za dostavu ponuda je 11. studenog.