Agencija za obalni linijski pomorski promet raspisala je natječaje za održavanje pet državnih brzobrodskih linija koje ne prelaze u prosjeku 300 tisuća putnika godišnje. Agencija procjenjuje da će koristiti brodovi vrijednosti od 6 do 7 milijuna eura te prosječna godišnja subvencija iznosi više od 2 milijuna eura što je značajno veći iznos u odnosu na prošli natječaj.
Jadrolinija održava tri linije koje su predmet novog natječaja, a druge dvije Miatours i GV Line, obje tvrtke za obalni linijski prijevoz sa sjedištem u Zadru. S obzirom je 2020. osnovana nova tvrtka na zadarskom području – TP line Tankerske plovidbe, očekuje se da će sudjelovati na novom natječaju. Posljednjih godina održavaju nekoliko linija iz Splita i Dubrovnika s katamaranima starim tek nekoliko godina.
Pet linija koje su predmet natječaja za sada održavaju brodovi izgrađeni 80-ih godina, no za razliku od trajektne flote, situacija s katamaranima na hrvatskoj obali značajno se poboljšala posljednjih godina. Jadrolinija je nedavno obnovila flotu kupovinom dvaju katamarana od TP Line-a. Ti su katamarani proizvedeni 2019. godine te bi ih Jadrolinija lako mogla iskoristiti na ovom natječaju.
Za liniju 9401 Olib – Silba – Premuda – Zadar i obratno koja preveze Agencija je predvidjela 28 milijuna eura državnih potpora u razdoblju od 10 godina. Linija preveze u prosjeku 54 tisuće putnika te se traži brod minimalnog kapaciteta 300 putnika. Ovu liniju za sada održava Miatours s katamaranom Princ Zadra iz 89. godine.
Za liniju 9403 Ist – Zapuntel – Brgulje – Molat – Zadar i obratno na kojoj se preveze 41 tisuća putnika, Agencija predviđa 25 milijuna eura i brod kapaciteta 250 putnika. Liniju održava Jadrolinijin katamaran Karolina iz 89. godine.
Za linije 9404 i 9405 Brbinj – Božava – Zverinac – Sestrunj – Rivanj – Zadar i obratno te Zadar – Iž Mali – Veli Iž – Rava Mala – Rava i obratno Agencija je predvidjela 29 milijuna eura. Svaka preveze nešto manje od 30 tisuća putnika godišnje, a traže se brodovi minimalnog kapaciteta 200 putnika. Ove linije održava Jadrolinija s katamarenom Olea iz 81. godine
Te za liniju 9406 Zadar – Sali – Zaglav – Iž Mali/Bršanj i obratno koja preveze 95 tisuća putnika traži se brod minimalnog kapaciteta broda od 150 putnika te je predviđena potpora od 26 milijuna eura. Liniju održava Gv Line s katamaranom Melita iz 85. godine.
Ponuda se izrađuje minimalno za razdoblje od 6 godina očekivano počevši od 1. siječnja 2025. godine. Ponuditelj može podnijeti odmah ponudu za obavljanjem prijevoza u razdoblju od 10 godina ukoliko u trenutku podnošenja ponude raspolaže s brodom koji nije stariji od 1 godine.
Pri ocjenjivanju ponuda 50 posto bodova nosi ekonomsko-financijski kriterij, odnosno iznos ponude, a 50 posto tehnički kriteriji koji uključuju više komponenti. U tehničke kriterije spada starost broda, godine iskustva, kapacitet plovila, udobnost broda i brzina.
Rok za dostavu ponuda je 2. prosinca kada će se organizirati javno otvaranje ponuda.