Tini Kozina, novi direktor tvrtke Eko u kojoj je Grad Zadar većinski vlasnik prvi put se pojavio pred gradske vijećnike, ali nije imao prilike braniti izvještaj o poslovanju tvrtke koju je prije njega vodio Dino Perović.
Direktori komunalnih poduzeća odgovarali su na pitanja vijećnika, a na pitanje svih pitanja – kad će se zatvoriti deponija u Diklu, nema odgovora.
Hoće li se tamo voziti mulj, i dalje građevinski otpad, zašto Grad Zadar nema projekt sanacije, kad će riješiti otkup i objedinjavanje čestica, te zbog čega je završetak Centra za gospodarenje otpadom u među kapitalnim projektima u proračunu 2025. godine, tek su djelomična bila pitanja vijećnika.
U ime Dikljana, predsjednik kluba HDZ-ovih vijećnika, Bruno Mili je pitao kad će biti završen tehnički pregled Centru za zbrinjavanje otpada u Biljanima s obzirom na to da se komunalni otpad od 1. rujna vratio na deponiju u Diklo.
– Tehnički će biti kroz 10 dana. Prvo su na redu dva odlagališta, a potom pogon MBO kojeg je trebalo očistiti. Ne znam kad će biti otvaranje Centra, jer nakon tehničkog rok izvođaču se daje rok za uklanjanja eventualnih nedostataka, a potom je 15 dana rok za izdavanje uporabne dozvole, kazao je Kozina.
Na primjedbu vijećnice AM, Marjana Botić o zastarjeloj tehnologiji koja nema rješenja za taj opasni otpad, Kozina je rekao kako je možda i je starija tehnologija. Ali starija je ova u Diklu. Svi centri koji su izgrađeni i koji se grade u Hrvatskoj imaju istu tehnologiju, kazao je Kozin
-CGO u srcu Ravnih kotara onemogućava ekološku proizvodnju a nije se stvorila energana. RDF (vrsta goriva proizvedena iz nereciklirajućeg domaćeg i industrijskog otpada) se mora zbrinuti i to nije gorivo iz otpada, već morate platiti cementari ili nekome da oni izgore, ukazala je vijećnica Botić.
Lokacija zadarskog centra su kamenolomi i stoga se ne uništava eko – sustav Ravnih Kotara, istaknuo je novi direktor Eka na vječnu primjedbu oporbene vijećnice.
Dodao je Kozina i poznatu činjenicu kako je Sortirnica izbačena iz MBO projekta jer je tržišna tehnologija. Istina, da bi to Grad trebao napraviti europskim sufinanciranje pa dati privatniku u koncesiju, a građani pokrivati troškove gubitka sortirnice koju Grad Zadar još nema ni u planovima bliske budućnosti