Pandan apartmanizaciji na kopnu su nautički vezovi na moru, oni koji jesu i koji se spremaju graditi na području zadarskog priobalja. Pretvorit ćemo se u veliko parkiralište brodova, ustvrdila je SDP-ova županijska vijećnica povodom dodjela novih koncesija
Od još uvijek najveće marine Dalmacija koju je izgradio vizionar Stanislav Antić pa do Draga trebala bi prema planu lokalnih moćnika biti marine u nizu, daleko od strategije održivog u razviju nautičkog turizma
I Marina Dalmacija se namjerava širiti s brojem vezova prema Sukošanu.

Potom dolazi područje Općine Sv. Filip i Jakov – prvo nasipanje mora za marinu i benzinsku postaju u Sv. Petru, potom na 200 planiranih nautičkih vezova u Turnju za koji se traži još 200. Vrhunac je tzv. nautički vez u sklopu luke za javni promet koja se prodaje kao marina na tržištu. Ta buduća marina doslovno je svojim dimenzijama “pojela” priobalje i vizuru Sv. Filipa i Jakova. Ipak, tamošnji općinari traže povećanje sa 300 na 500 vezova.
Niz se nastavlja u Biograd s jednom od najstarijih marina na Jadranu do najnovije u Dragama. Ona je čak dobila i pet sidara, ali još nije popunjena osim s charter flotom.

Investitori marine Drage morali su napraviti studiju utjecaja na okoliš koja nije napravljena za “marinu” u Sv. Filip i Jakovu koja je prešla gabarite u sklopu koncesije na luku otvorenu za javni promet

Uz dvije marina na otocima, onoj u Preku i Sutomišćici koje su po mjeri mjesta, marine bi rado izgradili načelnici Jasenica i to dvije. Postoje planovi i za Košljun na Pagu za marinu do 600 vezova za koju bi koncesiju trebala dati Država. Sve je to pod motom lokalnih političara koji nude razvoj, a nitko se ne pita za ekologiju i održiv razvoj. Svijetli je primjer Općinsko vijeće Vrsi koje je stopiralo namjeru gradnje 200-ak nautičkih vezova.
I dok se političari hvale kako je na Jadranu trećina svjetske charter flote, dotle je SDP-ova županijska vijećnica to nazvala pretvaranjem mora u veliko parkiralište za brodove. Lučki kapetan Alen Rukavina je nedavno izjavio da svako tko gradi uz more želi odmah imati i vez. Boris Frantulin iz Ministarstva mora pozvao je općinare da ugrade održivo upravljanje pomorskim dobrom u prostorne planove.

Da Zadarska županija prednjači po brojnosti nautičkog veza, potvrđuje informacija koju smo dobili od resornog pročelnika Krešimira Laštre.
On navodi statistički podatak kako se u 2023., od ukupno 224 luke nautičkog turizma u RH, u Zadarskoj županiji nalazi 58 luka nautičkog turizma, što uključuje marine, sidrišta, privezišta i suhe marine.
“Također, površinom akvatorija namijenjenom za nautički turizam naša županija je s 1,3 milijuna m2 najveća nautička destinacija, dok s kapacitetom od ukupno 4136 vezova prednjači u ukupnim kapacitetima.
Kapaciteti luka nautičkog turizma rezultirali su direktnim prihodima u 2023. godini u iznosu od preko 31 milijun eura, što je za 15,6 % više u odnosu na 2022. godinu.

Zadarska županija više od dvije godine planira raspisati natječaj za koncesiju na nautičku lučicu u Velom Ižu koju je svojedobno izgradio Tankerkomerc kao depandansu zadarske marine
Ukupni iznos naknada za koncesije luka nautičkog turizma na području naše županije kreće se oko 600.000,00 eura, a radi se o namjenskim sredstvima koje se opet ulažu u pomorsko dobro kroz planove upravljanja pomorskim dobrom županije i gradova odnosno općina”, navodi Laštro i dodaje podatak kako u lukama nautičkog turizma lani ukupno 339 zaposlenih.
Značajan iskorak napravljen je u dijelu koji se odnosi nautička sidrišta, gdje smo u cilju zaštite okoliša i uvođenja reda u uvalama u kojima je veliki nautički promet, kroz koncesije osigurali infrastrukturu i sadržaje za nautičare, te trenutno imamo 39 nautičkih sidrišta.

Radi se o uvalama atraktivnim za nautičare, a za koje su prostornim planovima osigurani uvjeti za realizaciju sidrišta, na način da se kroz minimalan utjecaj na okoliš osigura kvalitetna infrastruktura za nautičare, najavio je pročelnik Laštro nešto što se odavno primjenjuje na području zadarskog arhipelaga.
Indirektno resorni pročelnik priznaje koliko luke posebne namjene, a tu spadaju nautičke, odnosno komercijalne marine, imaju loš utjecaj na prirodne resurse.
.
Kakav narod takva i država, samo što ovo u biti nije država nego nekakva tvorevina primitivizma, kriminala i divljaštva. . .
Zašto S. Antić nema svoju ulicu?
Bilo je već izglasano, ali je netko promijenio mišljenje
Postajemo hot spot za zapadnoeuropske penzniće( starački domovi)…svi će se morati prekvalifikovati u sobarice i perače g.
Zemlja za europske penzionere
Po čemu je bivši direktor SASa vizionar, možda zato što je radio po uputama KOS i KGB. Da mu nije bilo pukovnika KOSa Đorđevića i preko njega Rusa ne bi napravio nista ko sto poslije nije napravio ništa.
Vlasi brodovi se ne parkiraju nego pristaju ili provezuju uz rivu .
Zovi to kako hoćeš ali smo svi skupa nahebali.
Da parkiralište brodova! O zemljo, otvori se.
Zanimljivo. Nazvati parkiralište brodova može samo onaj koji kaže gulaš od lignji! Treba li se smijati ili plakati? I to se piše u mediju gdje u gradu postoje visokoobrazovne ustanove na hrvatskom jeziku!
Seljaci i boduli čuvajte more već kad neće država
Da nisu prodali slovencima otoke krepali bi od gladi . Zna se .
dok se političari hvale kako je na Jadranu trećina svjetske charter flote,
koliko moras biti glup za hvaliti se takvom katastrofom.
Ako mi to zovemo parkiralište bolje da nam uzmu. 2000 godina tradicije i onda se izražavamo koda smo jučer došli iz Mađarske.
Sve uništite, sve škrape betonirajte. Da nije slučajno ni jedna škrapa ostala, jel jasno!
Vise ima turizma jedan Beč nego cila jadranska
obala. O kakvom vi turizmu blejite ovce nepismene ?
Glupi Hrvati turskog izgleda puše priču o turizmu dok im stranci sve kupuju.Jedan Louvre zaradi više od je.turizma 5 puta.
Mi imamo dvadeset milijona turista ugl. na obali a Beč sedam.
12 miliona a oni 6 , ne bleji ako neznaš pročitati sa googla .
Peremo g.penzićima iz EU…što bi ti tija
nepalci su na 10%…dajmo građevinarima još da grade i radnici nek njihovi šalju doznake u Aziju
A kao Ante Pavelić prodao Dalmaciju, Istru i otoke. A što ovi današnji rade?
Jesi pročitao Rapalske ugovore , … ti Pavelic m….
Dodajte još Rimske ugovore(1941)!!
Pa ako ćemo tako ako je Pavelić potpisao Rimske ugovore 1941. On ih je i raskinuo 1943. Namjera je očigledna.
Poštovana GTJ, jedno pitanje za Vas. Pokušajte se sjetiti dana u osnovnoj i srednjoj školi i molim Vas kratak odgovor na jedno pitanje. Dali su vas zvali ŠTREBER? Odgovorite s DA ili NE. Vaš eventualni odgovor neću komentirati.
Želim Vam ugodan dan.
Boli me ona stvar za Rapalske ugovore. Danas, danas se prodaje Hrvatska.
Da si tako načitan, kako poručuješ, ne bi nikome psovao mater. Sram te bilo.
Sto je on mogao prodati kad nista nije od tog kontrolirao i nije ga niko ništa nije pitao. A sto je Tito dao a sve je kontrolirao i sve ga se pitalo.
Tako je. Ovi što tvrde suprotno neka pokažu R1 kao dokaz. Ovi što danas prodaju sve ide uz R1 i tu povratka imovine imovine nema.
A.P. nije usrećio Hrvate, kao ni ovaj današnji A.P. Ovaj stariji nije imao izbora a ovaj mlađi mrzi Hrvatsku.
Zašto Uskok i porezna me rade svoj posao? Za koga taj načelnik to radi i po kojoj tarifi?
Da uskok radi goli otok bi mali bia
Turizam u HR je nemoguce kontrolirati
TZ umovi kazu za nauticki turizam da ke perjanica HR turizma
Tek to je nemoguce kontrolirati
To je divlji zapad
Grobari hrvatskog mora
Milijarde se peru u tri smjene svog bjelosvjetskih ološa uz ove naše.Potpuna devastacija zatvorena mora i uskoro će ono glupih HDZ glasča put svojih pećina po Bosni i Bukovici
Uskoro službeni jezik nemački i turski.Za 10 godina će moliti Italiju da ih okupira koliko će biti Arapa i Pakistanaca
Pravi dicu, ne dangubi i ne očajavaj, to ti je rješenje!