Nakon što je Gradonačelnik Zadra suspendirao odluku Većine Gradskog vijeća kojom je povučena odluka o poskupljenju usluga odvoza komunalnog otpada koja je dovela do nerazumnih računa Čistoće, na e-savjetovanju je završio prijedlog izmjene te odluke koju potpisuje Klub vijećnika Akcije mladih.
Oni su i bili inicijatori te kampanje koja još nema rezultata za građane. Naime, Čistoća će i dalje slati račune koji su utemeljeni na njihovom cjeniku.
Prema prijedlogu izmjene te odluke utvrđuje se jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge. Ona bi za kućanstva iznosila 6,20 eura bez PDV-a, a za nekućanstva 9,20 eura bez PDV-a.
Samim time što nema PDV-a, taj prijedlog je već upitne zakonitosti jer Čistoća je kao trgovačko društvo obveznik PDV-a koji se naplaćuje za sve usluge.
Prema spornoj odluci ta je cijena za korisnika usluge razvrstanog u kategoriju korisnika kućanstvo u iznosu od 9,82 eura / 74,04 kuna bez PDV-a, i one koji nije kućanstvo u iznosu od 15,57 eura / 117,34 kuna bez PDV-a.
Na to se dodaje formula C = JCV × BP × U, pa Čistoća može kako hoće.
U slučaju kad su korisnici usluge kućanstva i koriste zajednički spremnik, a nije postignut
sporazum o njihovim udjelima, udio korisnika usluge izračunava se prema drugoj formuli, itd…
Uz napomenu da sve ostale odredbe ostaju nepromijenjene, a da se primjedbe i prijedlozi dostavljaju Klubu vijećnika Akcije mladih putem Obrasca na adresu elektronske pošte [email protected], nema sumnje da će ekipa Ureda gradonačelnika za ovaj pokušaj gradskih vijećnica naći načina da ih izigra.
Gradsko vijeće je u ožujku ove godine iz trećeg pokušaja usvojilo odluku o načinu pružanja usluge u odvozu komunalnog otpada. Nju je sastavilo čak sedmero članova komisije iz Grada i Čistoće, od kojih je dvoje dalo otkaz na tadašnja radna mjesta. Otud vjerojatno inicijativa gradonačelnika Branka Dukića da nekakvo Povjerenstvo protrese spornu odluku.
Primjedbe koje su stigle naravno su anonimna jer se u Zadru ljudi boje svog mišljenja. Prihvaćene su primjedbe koje su u tehničkom smislu ispravljali samu odluku te famozne radne skupine, a odnose se na veličinu i vrstu spremnika. Kao da to ima ikakve veze s iznosom računa, a kamoli da netko broji koliko se puta odvozi smeće i punoću kanta.
Na anonimne primjedbe, odgovor je bio ne prihvaća se ili prima se na znanje, što baš nije uobičajeno u toj formi navodne transparentnosti.
Navodio neke: predmetne Odluke definirano je kako se cijena javne usluge plaća radi pokrića troškova pružanja javne usluge, stoga se opreza radi, protivimo povećanju cijena koje bi dovelo do potencijalnog ostvarenja dobiti, odnosno ukoliko ne bi služilo samo za podmirenje realnih troškova poslovanja.
S obzirom da predmetni akt uvodi brojne promjene u odvoz komunalnog otpada, smatramo da je uz isti trebalo biti dostavljeno i obrazloženje predloženih promjena, kako bi bili jasni i transparentni razlozi promjena odnosno povećanih troškova ove javne usluge
Iz kojeg razloga poduzetnicima nisu omogućeni uvjeti da razvrstavaju otpad na reciklabilni i bio otpad, kao što je to omogućeno kućanstvima? Ovim putem predlažemo da se razvrstavanje otpada omogući svim kategorijama korisnika, ne samo kućanstvima, dostavom odgovarajućih spremnika otpada i odvoza istih specijaliziranim vozilima, što nije prihvaćeno.
U obrazloženju se, među ostalim, navodi kako je „izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave dužno je na svom području osigurati obavljanje javne usluge kako bi se osiguralo odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada iz kućanstava i drugih izvora, biootpada iz kućanstava, reciklabilnog komunalnog otpada, opasnog komunalnog otpada i glomaznog otpada iz kućanstava.“
A što je u praksi?