Minutu prije ponoć 17. veljače 2025. godine krajnji rok je predaje ponuda za 30-godišnju koncesiju na Marinu Zadar. Javno otvaranje ponuda obavit će se u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Zagreb, Prisavlje 14, četvrti dan po isteku roka za predaju ponuda
Ministarstvo mora objavilo je nakon odluke Vlade RH natječaj kojim je rok dostave ponude potencijalnih koncesionar 60 dana.
Marina Zadar je dana na privremeno upravljanje Lučkoj upravi Zadar nakon što je mirnim putem preuzeta od Tankerkomerca.
Ostala im je nautička infrastruktura koju potencijalni koncesionar mora otkupiti te ima obavezu preuzimanja 21 zaposlenika uključujući voditelja Marine.
Procjena vrijednosti pontona, koji nisu baš u najboljem stanju, te dizalice su ukupno 132 tisuće eura.
Prema neslužbenim izvorima informacija, interes za koncesijom nad ovom zlatnom kokom nautičkog turizma usred Grada, očekuje se od onih koji su aplicirali na natječaj prije 10 godina, ali su se pojavili i potencijalni kandidati baš iz Zadra.
Ipak je zadarska marina autohtono i izvorno plod zadarske pameti i novaca, a ne traba zaboraviti da je arhitekt Ante Uglešić za nju dobio najveće priznanje struke – nagradu Viktor Kovačić.
Mlađe generacije nije naodmet podsjetiti i na “pohvalu ljudske glupost” koje se nametnula u političkom propitkivanju arhitektonskih elemenata koje su neki paranoici vidjeli kao slovo U.
Nažalost marina je već godinama zapuštena, a tome je pridonijela i sama Država koja je 10 godina čekala s poništenjem natječaja i objave novog.
Tko će se od tadašnjih kandidata ponovno javiti, teško je špekulirati dok se ponude ne otvore.
Prije 10 godina to su bili Tankerkomerc, Marina Signum dd, Zadar i Olive Island doo, Sutomišćica, ACI dd, Opatija. Belle Adria doo i konzorcij „Porto Jadera 1177“ koji se sastojalo od 11 firmi među kojima su bili Roto dynamic kao i Marine Zrće, Marina Nerezine, Marina Hramina. Neke su brisane iz sudskog registra.
Ni turski investitori u zajednici Dogus u kojoj je bila i Marina Dalmacija koji su tada potencirali natječaj i otvoreno govorili da žele marinu kao dio budećeg hotela Hayatt, nisu više u tom biznis. Oni su lanac marina prodali fondu Venilia Investments S.A.R.L. registriranom u Luksemburgu koji također može biti kandidat za koncesiju nad Marinom Zadar.
Kriteriji za ocjenjivanje ponuda na aktualnom natječaju su nešto drugačiji nego li prije 10 godina.
Na aktualnom natječaju, tročlano Povjerenstvo će ocjenjivati ponuđeni iznos stalnog dijela koncesijske naknade koji je 30 posto ocjene kao i ponuđeni iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade. Najveći udio ocjene od 40 posto odnosit će se na ponuđeni iznos ukupnoga investicijskog ulaganja prema studiji gospodarske opravdanosti.
U natječaju prije 10 godina, kriterija je bilo više i drugačije su vrednovani, ali do izbora nikad nije došlo.
Ovo su bili kriteriji natječaja kojeg je objavilo Ministarstvo pomorstva kojeg je tada vodio Siniša Hajdaš Dončić.
ponuđeni iznos stalnog dijela koncesijske naknade – 20%
– ponuđeni iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade – 10%
– ponuđeni iznos ukupnoga investicijskog ulaganja prema studiji gospodarske opravdanosti
– 25% – prihod od redovne djelatnosti u prethodnoj godini
– 15% – ostvarena dobit, odnosno dohodak prije oporezivanja, uvećano za amortizaciju u prethodnoj godini
– 15% – broj planiranih novootvorenih radnih mjesta
– 5% – iskustvo ponuditelja u obavljanju djelatnosti za koju traži koncesiju – 10%.