Žitelji Dugog otoka nezadovoljni su trajektom Sveti Duje koji povezuje Brbinj sa zadarskom lukom Gaženica te za četvrtak najavljuju prosjed kojim će spriječiti da pristane u luku i iskrca vozila.
Ova najava kulminacija je nezadovoljstva koja traje od prvog dana kada je plovilo uvedeno u liniju. Sveti Duje, naime, može ukrcati 117 vozila, ali ne smije ukrcati niti jedan kamion težine preko 10 tona po osovini. To onemogućava odvijanje gospodarskih aktivnosti na otoku pa su ovog puta odlučili otići do kraja.
– Sastanak sa direktorom Jadrolinije je u utorak te ako sastanak ne urodi plodom Vas molim da se skupimo i u četvrtak u 13.30 sati blokiramo luku Brbinj i ne dopustimo da trajekt pristane i iskrca vozila. Očekujemo vas u što većem broju da ne budemo kako oni oće, nego kako mi želimo – trajekt s dovoljnim kapacitetom i brzinom, što ovaj trajekt trenutačno nije, poručuju inicijatori prosvjeda.
Već sama najava kupnje trajekta izazvala je kontroverze u domaćoj pomorskoj javnosti. Jadrolinija navodi kako je riječ o plovilu izgrađenom 2017. godine, opremljenim caffe barom, dječjim kutkom, u potpunosti prilagođen osobama s invaliditetom, a bilo je predviđeno da plovi na splitskom plovnom području. O tome da će biti problema s plovilom odmah nakon najave kupnje pisao je Nacional, pri čemu je navedeno kako je GlykofilousaIV, kako se tada zvao, problematičan po mnogo čemu.
Izgrađen je 2017., dakle, relativno je nov, ali je prebačen u klasu indijskog registra brodova. Zašto je umjesto u registru međunarodno klasificiranih društava, u registru potpuno neuvjetnog i u svijetu pomorstva nepriznatog registra brodova, valjda zna samo Uprava Jadrolinije. Brod ne ispunjava zahtjeve za plovidbu u nacionalnim vodama Republike Hrvatske. Čak ni zahtjeve koje je Jadrolinija navela u natječaju. Naime, osim što brod ima samo polovicu od minimalnog broja toaleta za putnike, što je nedopustivo, otvorena konstrukcija broda odgovara uvjetima službe u zaštićenim vodama i lukama, ali ne i u morskom području ‘D’, kako je traženo u natječaju”, ističe stručnjak za pomorstvo i brodogradnju.
Nacionalne vode RH podijeljene su na morska područja „B“, „C“ i „D“, od kojih su područja „D“ najbliže kopnu i s najblažim zahtjevima. “Glykofilousa IV, koji inače plovi u Eleusinskom zaljevu, blizu Atene, i povezuje Salaminu s kopnom, na ruti malo dužoj od jedne nautičke milje, ne ispunjava ni te zahtjeve. Gdje će takav trajekt ploviti Jadranom i ponavlja li se priča s nesretnim trajektom Faros, vrlo sličnih karakteristika, uskoro ćemo vidjeti”, zaključio je Nacionalov sugovornik.
Takav škart, pokaže se uvijek na kraju, završi u hrvatskim vodama, po mogućnosti na zadarskom plovnom području.
Po zakonu kamioni sa više od 10t osovinskog pritiska ne smiju na cestu
Ali sv. Duje neće ni da čuje…
Vratite se na kopno, nema više Turaka
Zašto kod nas ništa ne može biti kako treba?
Jadroliniju prijaviti sudu za ljudska prava
Zadnja rečenica sve govori kako ercegovanac doživljava zd arhipelag
Je li opet izabrao stručnjak Marko …?
Za veći medijski odjek neka vam se pridruži “ugrožena” T.L. koja prodaje “pozorište” pod kazalište!
kraljice neobjavljenih storija, jesi to ti?
Kakva nezahvalna stoka od ljudi pa to je čudo…bahatluk na maksimum …onda lijepo stojte tu na mulu dok vam ne dođe novi trajekt…
…ajde nediljaš ne kakaj, kroz lito smo svima dobri i sve je super, čin dođe jesen otoci i otočani adijo, i tako uvik do drugog prolića, godinama već,
tebi i tebi sličnima “voz” je bi jako dobar kad vas je dovuka do grada, i unda ste zaboravili na selo i blato odakle vas je izvuka taj vaš “voz”,
mi se bar borimo da nan svima bude dobro, i ne zaboravljamo i ne sramimo se sebe i svojih korijena pa zato neki svaki dan putuju brodovima koji su sve samo ne sigurni i dobri,
ajde bolje bi bilo da ste ostali di jeste bagro vlaška…
to koji se “ponosiš” svojim korijenima a istovremeno se sramiš svog imena i prezimena najbolje ti je onda da ne putuješ sa Svetim Dujom nego sa malim princom šta je vezan tu u Brbinju… vi kažete da neće vama Jadrolinija odredivati koji trajekt će tu voziti… haha pa zemljo otvori se već jednom… takav komod nema ni knez od Monaka…
PS Petar Poljak je samo mi ove dnovine brišu komentare
…jak ti je komentar,
ma bravo, popij pivu…
Dajte mi to po najvećim standardima jer ja to hoću! I tek onda ću platiti tvojih pola karte a moj ćaća ništa! Jeli jasno!?
Za tebe je mali princ i ništa više
Jadrolinijska ekipa puno zuji malo meda daje, zato misaju s kinezima pa razridu brod da vise stavu na racun
zar trajekti ne voze vozila a ne plovila?
Kad žohari vladaju…
Kao i sve ostalo u drzavi malo tebi malo meni
Zašto Jadrolinija ima monopol na linije ako ne grade infrastrukturu za svoje brodove? Sjećate li se aviotvrtke Panama u Americi? Znate li kako je to završilo?
A što je sa odvozom građevinskog materijala na relaciji Brgud – Božava !? Najbolje iznajmiti feribot ‘Vuk Karadžić’.
Od kad su cobani iz HDZa upali u upravu, sve je gora situacija sa nabavkom brodova. Dok je don Kalmetone bio ministar, bar se brodovi nabavljali kako spada. Imate savrsene brodove koje grade domaci skverovi, Dalmatinac, Hrvat, ali ne, coban mora pokupiti proviziju.
Pa i nije baš, i tad je bilo afera gdje su se CAT motori za agregate s autocessta ugrađivali u trajekte, koji su se stalno kvarili pa se u roku tri godine zamijenilo svih 16 motora s novima brodskima…
https://www.novilist.hr/rijeka-regija/rijeka/sporna-nabava-umjesto-novih-motora-trajekte-jadrolinije-pokrecu-agregati/