Za sve hitne intervencije u srednjim školama predviđeno je ove godine 88.857,92 eura, a samo za Klasična gimnazija Ivana Pavla II 66 500 eura. Pitali smo Zadarsku županiju koja je osnivač svih srednjih škola zbog čega je takav nerazmjer, odnosno zbog čega jedna škola dobiva koliko i sve ostale, a njih je desetak.
Iz UO za obrazovanje, kulturu i sport proslijeđen je pisani, birokratski odgovor bez odgovora:
„U Proračunu Zadarske županije za 2025. godinu jasno je vidljivo koji su iznosi raspoređeni za financiranje minimalnog financijskog standarda srednjeg školstva Program 2204- Srednje školstvo – standard; a temeljem Odluke Vlade RH o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u kojoj stoji da se sredstva osiguravaju za:
- materijalne i financijske rashode – u Proračunu aktivnost A2204-01 – Djelatnost srednjih škola,
- rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje – hitne intervencije) – u Proračunu označeno kao tekući projekt T2204-04 Hitne intervencije u srednjim školama
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini – u Proračunu K2204-02 Opremanje poslovnih prostorija
Aktivnost A2204-06 Srednja škola – Klasična gimnazija – u kojoj se osiguravaju sredstva za materijalne i financijske rashode Klasične gimnazije Ivana Pavla II koja se kao ustanova čiji je vlasnik vjerska organizacija, odnosno Zadarska nadbiskupija, financira iz proračuna države temeljem potpisanih međunarodnih Ugovora ona prema važećim pravnim normama te kriterijima, odnosno pravilima Europske unije gubi formalni status „proračunskog korisnika“ jer ga mogu imati samo one pravne osobe kojima je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne samouprave). Ministarstvo financija RH revizijom Registra proračunskih korisnika i dogovorom sa Hrvatskom biskupskom konferencijom uputilo je sve Katoličke srednje i osnovne škole u RH da u svrhu zakonitog poslovanja izvrše ispis iz Registra proračunskih korisnika, te izvrše obvezu prijave i upisa u Registar neprofitnih organizacija (RNO) te usklade svoje poslovanje sukladno Zakonu i Uredbi o računovodstvu neprofitnih organizacija Škola se upisala u registar neprofitnih organizacija (RNO) 12. veljače 2014. godine tako da je s datumom 1.1. 2014. prešla na oblik poslovanja u skladu s novim Zakonom i Uredbom, a koji se odnosi na neprofitne organizacije.
Zaključuje se kako nema nerazmjera u dodijeljenim sredstvima, već su aktivnosti Proračuna usklađene po Zakonu o proračunu, napisano je u odgovoru na novinarski upit koji se ruga interesu javnosti.