Je li natječaj za koncesiju na Marinu Zadar tempiran za neke potencijalno spremne kandidate?, pitanje je koje postavljaju oni koji se žele javiti na taj natječaj.
Pitanje je logično s obzirom na to da se očekuje prijava onih koji su se javili na prvi natječaj objavljen 2014. godine. No, taj je natječaj tada trajao četiri mjeseca, a ovaj ima rok za pripremu samo dva mjeseca.
Uvjeti su manje-više isti, osim jednoga – dokaz da ponuditelj ima najmanje tri godine iskustva u nautičkom turizmu. Na tu temu potencijalni ponuđači postavljali su pitanje Ministarstvu mora koje je raspisalo natječaj 18. prosinca, tražeći pojašnjenje.
I raspisivači natječaja morali su priznati svoju grešku koja se u blažem obliku naziva omaška, pa su mijenjali dokumentaciju na čak tri pitanja što taj uvjet podrazumijeva. Izrađivači natječaja su propisali uvjete koje ponuditeljima mora potvrditi Ministarstvo turizma.
![vruljica 1489311269](https://www.057info.hr/wp-content/uploads/2017/03/vruljica_1489311269.jpg)
Pitanja su bila postavljena i uz uvjet izrade idejnog projekta, što je također složeni projektni postupak, za koji treba znatno više vremena nego li da to bude idejno rješenje.
Iako je to bio isti uvjet u natječaju objavljenom prije 10 godina, iz Ministarstva su pojasnili kako je „smisao prilaganja idejnog projekta onaj nivo razrade dokumentacije koja će predstavljati dokaz usklađenosti sa dokumentima prostornog uređenja i osnovu za analizu studije gospodarske opravdanosti.“
I dok arhitektonska struka pojašnjava kako se „Idejni projekt razrađuje detaljnije od idejnog rješenja i njegova je osnovna i jedina svrha ishodovanje lokacijske dozvole i zapravo se izrađuje u procesu projektiranja iznimno rijetko”, dotle je pitanje tko će to ocjenjivati u Ministarstvu mora.
![marina zadar zamuceno more 1](https://www.057info.hr/wp-content/uploads/2024/12/marina-zadar-zamuceno-more-1.jpg)
Zamutilo se i oko novog natječaja za koncesiju na Marinu Zadar
Tražimo od Davatelja koncesije da produži rok dostave ponuda za dodatnih 30 dana, istaknuto je u jednom od pitanja. Iako su pravila javna nabave takva da svako takvo pitanje produžava rok za otvaranje ponude, barem za osam dana, što često bude „kupovanja“ vremena, u ovom se Ministarstvo ne da pomaknuti sa zadanog roka.
Ne uvažava se činjenica da su raspisali natječaj baš u vremenu blagdana, što je također stavljeno u primjedbe zainteresiranih ponuđača. Osobito što se očekivalo da se natječaj raspiše u listopadu prošle godine. Ministarstvo je ostalo kod roka natječaja 17.02.2025. Vrijeme: 23:59.
Nije na odmet podsjetiti kako je prije 10 godina otvaranje ponuda u tadašnjem Ministarstvu pomorstva, kojeg je tada vodio Siniša Hajdaš Dončić, bilo pomaknuto na 6. listopada 2014. godine.
Nije ni čudo kada je Upravni sud u Splitu, 30. rujna 2014. donio je Rješenje kojim je predmetni natječaj stavljen izvan snage, što je objavio Tankerkomerc u jednom od pokušaja da dokaže kako je taj natječaj “na brzinu” i bez valjane pravne osnove objavljen i to usred ljeta. Ispostavilo se deset godina poslije da je upravo to bio razlog poništenja natječaj od strane HDZ-ove Vlade, odnosno Ministarstva mora – nakon isteka roka za dostavu ponuda postale su poznate okolnosti koje bi, da su bile poznate prije pokretanja postupka davanja koncesije, dovele do neobjavljivanje natječaja.
![marina zadar](https://www.057info.hr/wp-content/uploads/2024/12/marina-zadar.jpg)
Jedan od problema na koji je ukazano je i to da nije dostavljena u dokumentaciji natječaja geodetska podloga te druga dokumentacija potrebna za izradu idejnog projekta
Nema sumnje da će se neki od pet tadašnjih ponuditelja javiti na aktualni natječaj za 30-godišnju koncesiju na Marinu Zadar koju je izgradio Tankrekomerc prije nego se znalo za koncesije, iako su se okolnosti kod nekih u međuvremenu promijenile. Oni, naime, moraju samo ažurirati i nadopuniti traženu dokumentaciju.
1. Tankerkomerc d.d., Zadar
2. Marina Signum d.d., Zadar i Olive Island doo, Sutomišćica
3. ACI d.d., Opatija
4. Belle Adria d.o.o. i konzorcij „Porto Jadera 1177″
5. Zajednica ponuditelja Dogus grupe