Jutros smo izvijestili kako trajekt Sveti Duje nije isplovio iz Zadra zbog magle. Magla je zaista bila uzrok ostanka trajekta u luci, ali odgovor Jadrolinija pokazuje kako to nije zbog izostanka potrebne opreme. Naime, taj je broj, tvrdi hrvatski državni brodar, opremljen svom potrebnom opremom.
– Brod Sveti Duje, kao i svi ostali brodovi u floti Jadrolinije, opremljen je sukladno propisima svom opremom potrebnom za plovidbu područjem u kojem se nalazi. Zapovjednik broda jedini je nadležan za donošenje odluke o ne isplovljavanju broda te je u ovom slučaju procjena zapovjednika bila da vremenski uvjeti u tom trenutku ne dozvoljavaju isplovljavanje, navodi se u odgovoru.
Kako je onda moguće da je u istim uvjetima isplovio Ugljan, čak i stariji brod, također kupljen u Grčkoj, a Sveti Duje nije? Odgovor smo dobili u neslužbenom razgovoru s jednim upućenim otočaninom. Ugljanom naime upravlja kapetan iz Poljane, kojem su ovakvi uvjeti, uz opremu koju brod posjeduje, bili prihvatljivi za sigurnu plovidbu. Svetim Dujom upravlja kapetan koji nije sa zadarskog područja. On je, sasvim legitimno, kao kapetan broda odredio da ne može sigurno upravljati trajektom u ovim uvjetima i brod je ostao u luci. U ovakvim slučajevima kapetanova je zadnja i tako su putnici morali pričekati ne sljedeći brod, nego sljedećeg kapetana da ih odvede na Ugljan.
Trebao je isploviti…… Potopiti brod da pogine bar sto ljudi….. Da ovakve šuge od novinara imaju senzaciju….
Za one koji ne znaju šta je magla na moru za primjer u Veneciji kad je magla zabranjeno je uplovjavanje i promet po kanalu za sve brodove a svi imaju plotere i radare a vjerojatno za vas sveznalice i tamo su sve nesposobni kapetani
Svaka cast kapetanu
A vi provjerite proceduru u lukama
Usporediti treba navi opremu zapovjedničkog mosta. Radar na Sv Duji na boku nadgrađa, je li lovi mrtvi kut i objekti nevidljivi. MB Ugljan jarbol i rad antena u centru.
Tužno ljudi da ne može biti tužnije. Sramota kapetanstva. Tko to unaprijeđuje pitam se. Za detalje, jer bi trebao puno pisati, kako ploviti po magli nazovite 098422447.
Na mt Ugljanu je kapetan duge plovidbe koji je zanat ispekao u TPZ i na strancu.Ne znam tko je zapovjednik na sv.Duji, ali ako netko ne isplovi zbog magle ili ne zna svoj posao ili mu ne valjaju radari. Obzirom da u Jadroliniji konobari postaju zapovjednici sve je moguce….
…uredjaje za maglu…iole pismeniji novinar zna da se radi o radaru
Dajte kapetane iz zadra i okolice a ne te splićane..naši zadrani i i kapetani s otoka znaju kako se vozi po jugu,buri,magli..
Naviga sam dvadesetak godina sa kapetanima sa Splitskog područja kao radio časnik. Sve vrsni i sposobni zapovjednici.
Žao mi je Silvijo zbog Vašeg komentara.
Časnik nogometne reprezentacije?
Što je istina? Voda duboka! Na svakom brodu kapetanova je zadnja i to ni Bog ne može okrenuti! Koliko je tragedija bilo kad je kapetan bio aquaman? Previše!
Na zalost u Jadroliniji je sve moguce, tako da zapovjednikova odluka ne mora biti zadnja, kazem NA ZALOST!
ovakvih problema neće biti kad nam se Filipinci počnu zapošljavati u Jadroliniji
Filipi su zakon .. dokle god se poštuje njihovo veličanstvo : coffeetime
Kod nas maloumni građani izlaze brodicama na tunju po najgorim maglama, bez radar reflektora i slicno. Kapetani muku muce da ne sataru nekog. Bio, na svoje oci vidio.
Podrska kapetanu!
Brod ima zapovjednika a ne kapetana.
Zapovjednik je samo jedan na brodu, a kapetan može biti i treci, drugi ili prvi časnik palube.
Vjerojatno je novinaru/novinarki netko bio Kapetan u JNA pa ih srce vuče tamo.
Jutros pisali da trajekt nema opremu za plovidbu po magli i 2 puta mi brisati komentar
Dali se kaže “kapetan duge plovidbe” ili “zapovjednik duge plovidbe”?
“Kapetan duge plovidbe” je zvanje, a “zapovjednik” je položaj na brodu. I treći, drugi i prvi oficir palube mogu imati zvanje kapetana duge plovidbe
Ne kaže se oficir nego časnik!!!
Ja san uvik govorija ofičijal i tako se na brodima govorilo
Pa kad več pametuješ, onda nije oficir nego časnik
Ne znam odakle izvlačite te termine ali kapetan ili zapovjednik po književnom može biti samo jedan , a ostali su časnici odgovorni za plovidbu … ne sramotiti se prid cilim svitom
Na vaporu more bit i 3 – 4 kapetana, ali jedan je barba.
A šta ti misliš da se kapetani ne voze vaporon kad idu doma ili u vikendicu koja je na škoju.