Državni zavod za statistiku je objavio promet morskih luka u 2024. godini kada je broj putnika porastao na 36,2 milijuna ili za 3,4 posto u odnosu na 2023.. Istodobno promet robe smanjen za 10,1 posto, na 20,8 milijuna tona.
Uz uobičajene luke, među kojima su dvije zadarske i dvije splitske – Supetar, Split, Zadar, Preko, na najfrekventnijim trajektnim linijama, u TOP pet ušla je i dubrovačka luka.
Sve su te luke ostvarile dvoznamenkaste poraste broja putnika. Trajektima i brodovima prevezeno je i 10,4 posto više osobnih vozila ili ukupno 935,4 tisuće, kao i 5 posto više autobusa nego u četvrtom tromjesečju 2023., ili njih nešto više od 6.690.
Promet robe pak i u tom zadnjem lanjskom tromjesečju bio je niži nego u istom u godini prije, za 8,1 posto manje ili 4,9 milijuna tona.
Podaci DZS-a pokazuju i poredak prvih pet morskih luka po prometu robe, ali ne za cijelu 2024. nego samo za četvrto tromjesečje, u kojemu je luka Omišalj zadržala vodstvo s nešto više od 1,4 milijuna tona robe, što je i 10,2 posto više nego u istom razdoblju 2023. godine.
Slijedi morska luka Rijeka sa 1,1 milijunom robe, što je 11 posto manje, a među prvih pet uz Omišalj još su teretne luke luka Split, Ploče, Bakar.
