Prošlo je skoro 20 godina od kada je prema projektu Nikole Bašića uređen Istarska obala koja je donedavno propadala u zapuštenosti. U projekt parternog uređenja zapadnog dijela Poulotoka na kojem se promet najužim mogućim rotorom trebao vraćati Liburnskom obalom, utrošeno je 50-ak milijuni kuna, a da se nikada nije ulagalo u održavanje.
Nakon što je pod njihovom palicom napravljena rekonstrukcija Rive i uređen dio Liburnske obale, Lučka uprava započela je epohalnu sanaciju lučkog područja Istarske obale. Za nju je nadležan pomoćnik ravnatelja Đoni Štambuk. Lučka uprava izabrala je za izvođač radova riječki Fracasso Production koji je dobio prvi posao u Zadru s ugovorom od 169,009,60 eura bez PDV-a. Rok završetka radova planiran je do 1. lipnja 2025.
Projektom sanacije demontirat će se oštećene kamene ploče, stavit će se nove, te će se zamijeniti linijska kanalica. Trebala bi se popraviti sva oštećenja na osnovu snimke postojećeg stanja s ucrtanim oštećenjima kao i projekta sanacije koje je naručila Lučka uprava.

















Foto: Tomi Burčul
Na gradilištu kojeg pomno prate građani, već je uklonjena pomoćna rampa na sjeverozapadnom dijelu Istarske obale te će i tu doći novi kamen. Ne radi se o velikoj rampi koja ostaje kao dio lučke infrastrukture makar trajekti rijetko na nju pristaju već o maloj rampi koja nikad nije korištena i jedva je vidljiva.
Što će biti s tzv. carinskim paviljonom koji također bode oči? Osim što nikada nije ispunio svoju namjenu, tu metalnu građevinu gordog imena zapravo grize ruzina.
Zajedno s akademikom Nikolom Bašićem, projektantom cijelog tog prostora, krenuli smo u iznalaženje prijedloga za uređenje dijela Istarske obale na kojem se trenutno nalazi i spomenuti objekt, to je odgovor kojeg smo 2021. godine dobili od Roberta Škifić, tadašnjeg ravnatelja LUZ-a.
Neće se ukloniti, već će dobiti novu namjenu, doznajemo od aktualnog ravnatelja Željka Kneževića. Radi se projekt sanacije koji će se aplicirati za EU financiranje, a tzv. carinski paviljon trebao bi biti mjesto u koji će se smjestiti uređaji za mjerenje kavkoće zraka.
To triba biti novi caffe bar ala branimir
Pod obavezno ukloniti taxi stajalište . Nakrca ih se tu kombija , auta , još samo što nisu po pozdrav suncu naparkirani.
Kome treba prevoz ima Uber i Bolt.
Pa da, bilo bi šteta ukloniti to remek djelo svjetske arhitekture. Još treba ugraditi specijalne efekte, kao da se vrti u krug, svaki puni sat mijenja boju i skače deset metara u vis i projicira na nebu tri sveta slova: HDZ.
Rivu treba popravljat a jedva prošlo 20tak godina od kad je napravljena. Koliko će trajati ova obnova?
Do kraja 8 miseca
Naša obnova nikad ne prestaje!
Pravi carinski paviljon (nekad bila peškarija za vrijeme Italije) služi danas za ništa. Njega bi trebalo privesti svrsi. Ovo što se u članku naziva ‘carinski paviljon’ bilo je predviđeno u prvom redu za pregled putovnica i kao takav je neko vrijeme funkcionirao.
Carinski terminal je nakazna bašićeva brljotina
Jabi tamo napravio kamenu kulu staru 2000 godina koja je sluzila u ono vrijem za nadzor mora
Na vrhu kule ured za TZ i brojaca turista, a prizemlje za fast food
Svako lito na samoj rivi tik do pozdrava suncu tu parkiraju autobusi, konvoj i stoje i čekaju fosile sa kruzera i sad oni to popravljaju, za krepati jbte, pa ko to dozvoljava i to ispred nosa Lučke kapetanije nekada sad je više nema.
Neka cvjeta stotinu cvjetova, pred izbore.
Isti ti koji su dopustili uništavanje kamene rive i onog mozaika od kamenih pločica sada popravljaju našim šoldima.
Još jedan Mlinar ili fast food… malo ih je na poluotoku.
tu 50 nepalaca moze spavati
Otvoriti pekaru ili dati vrlim turističkim djelatnostima kao taxi, brodovi za izlete i iznajmljivači kaića.
Tu napraviti burgerdžinicu i wajnaru, i onda je zračnim tunelom spojiti sa sestrinskim krčmama na punti Puntamike.
ne za majku bozju ukloniti to ruglo od late jer je to ruglo od late nagradjivano djelo naseg Arhitekta i Akademika, to triba zauvik ostati na Rivi da se zna ko je u Zadru bija na vlasti pocetkom XXI stoljeca.
sladoled ?
…na ljopata.