Nadležni u Zadarskoj županiji prepustit će novom sazivu skupštine nakon izbora dvije važne odluke vezane za pomorsko dobro. Na sjednici skupštine u rujnu 2024. godine skinuta je s dnevnog reda odluka o raskidu ugovora o koncesiji na marinu koja bi se s benzinskom crpkom trebala graditi u Sv. Petru.
Odluka o izboru koncesionara Labora donesena je na skupštinu u lipnju 2023. godine. Rok iz te odluke o potpisivanju ugovor s općinom Sv. Filip i Jakov odavno je premašen i sve se pretvorilo u sukob između općinara i nesuđenog koncesionara oko sporne pristupne ceste.
Kako će završiti ta neugovorena koncesija, ovisit će o ishodu lokalnih izbora. Aktualna županijska vlast se izvukla iz tog interesno – političkog čvora.
Budući da sve odluke u postupcima davanja koncesija na pomorskom dobru donosi županijska skupština, tako su i sve eventualne odluke koje se odnose na ovaj postupak u nadležnosti skupštine Zadarske županije, napisao je u dugo čekanom odgovoru na novinarski upit pročelnik Krešimir Laštro.

Pročelnik Laštro najavio je i kako će se već na idućoj skupštini naći odluka o natječaju za koncesiju na marinu u Velom Ižu. Taj natječaj je već tri godine u planu Županije koja mora obeštetiti Tankerkomerc koji je izgradio tu malu marinu kao otočnu “depadansu”.
Zbog čega nije i kad će objaviti natječaj za koncesiju na nautičku luku Veli Iž koja je već tri godine u planu, glasio je upit Laštri.
Pripremne radnje za provođenje postupka davanja koncesije za luku nautičkog turizma „Marina Veli Iž“ su provedene, te očekujemo da će na sljedeću sjednicu Županijske skupštine Zadarske županije biti upućen prijedlog odluke o namjeri davanja predmetne koncesije, odgovorio je pročelnik koji se nije niti potrudio objasniti zbog čega još nije došlo do natječaja.
Odjel za pomorsko dobro, more i promet kojeg vodi Laštro dalo je na savjetovanje plan koncesija na pomorskom dobru za 2023. godine. Tada je bilo rečeno da nema prepreka za raspisivanje natječaja jer su određene granice pomorskog dobra.

Pročelnik Laštro se početkom 2024. godine pravdao kako tijekom 2023. godine nisu upisane granice pomorskog dobra. Natječaj najavljen do ljeta 2024. godine iz nekog razloga nije se dogodio. Je li zato što Županija nije našla načina kako srediti odnos s onima koji su gradili tu marinu ili zato što im je lakše bilo da ta marina bude nezakonita.
Ništa neobično s obzirom da je Država 10 godina držala otvoren natječaj za koncesiju na Marinu Zadar i time puštala nezakonito korištenje pomorskog dobra i ostajala bez koncesijske naknade.
Marina u Velom Ižu ima 50 vezova u moru i tri puta više na kopnu. Županija je, prema riječima Laštre registrirala lučko područje i ima zakonsko pravo objaviti natječaja za koncesiju na 20 godina za luku nautičkog turizma Veli Iž, objavili smo 2022. godine.

Nakaradni nakot zohara
Još jedna sezona na crno za trenutne uzurpatore pomorskog dobra …. HDZ ZNA.