Objavljena je Studija utjecaja na okoliš izgradnje željezničke zaobilaznice naselja Bibinje i teretnog kolodvora Gaženica na željezničkoj pruzi M606 Knin – Zadar, ukupne duljine oko 7,8 km. U tijeku je javna rasprava, a javno izlaganje će se održati 15. travnja u Općini Bibinje.
Planirani zahvat nalazi se na području Općine Sukošan, Bibinje i Grada Zadra. Željeznička pruga M606 Knin – Zadar je jednokolosiječna neelektrificirana željeznička pruga za međunarodni promet te ujedno i priključna pruga koridora „Baltičko more – Jadransko more“.

Predviđanja
Nakon investicije, predviđanja iz Studije govore da će u 2045. godini biti oko 400.000 putnika u željezničkom prometu na dionici između Knina i Zadra. U teretnom prometu očekuje se značajan rast prometa u teretnoj luci Gaženica. Većina prometa ostvarit će se prijevozom kontejnera i ostalog generalnog tereta. U 2045. godini očekuje se oko 1.700.000 neto tona tereta. Prema prognozi prometa u krajnjoj godini (2045. g.) predviđeno je oko 5.840 vlakova za prijevoz putnika ili oko 16 dnevno, dok je u teretnom prometu godišnje predviđeno oko 2.800 vlakova ili oko 8 dnevno.

Novi teretni kolodvor
Novi teretni kolodvor Gaženica nalazit će se na području „Sojare“ te između postojećeg kolodvora „Bibinje“ i teretnog dijela kolodvora Zadar, na području industrijske zone Gaženica, između otvorene pruge i industrijskih kolosijeka „Sojara“. Kolodvor Gaženica služit će isključivo za potrebe teretnog prijevoza iz/za luku Gaženica te Studija o utjecaju na okoliš za zahvat izgradnje željezničke zaobilaznice naselja Bibinje i teretnog kolodvora Gaženica na željezničkoj pruzi M606 Knin – Zadar, duljine oko 7,8 km 10/71 će biti zatvoren za prijem i otpremu putnika u unutarnjem prometu. Putnički vlakovi zaustavljat će se u kolodvoru isključivo za potrebe službenog osoblja kolodvora.

Postojeće stanje
Trasa postojeće pruge koja prolazi kroz naselje Bibinje neprikladna je iz aspekta sigurnosti, buke i razvoja naselja, odnosno, pruga fizički dijeli naselje i ograničava razvoj turizma. S druge strane, razvoj teretne luke Gaženica omogućuje i izmještanje postojećeg kolodvora iz naselja Bibinje te izgradnju novog teretnog kolodvora Gaženica na predmetnoj pruzi.
Predmetni zahvat uključuje izmještanje pruge i teretnog kolodvora iz naselja Bibinje, odnosno izgradnju nove željezničke zaobilaznice naselja Bibinje ukupne duljine oko 6,71 km koja s obzirom na vrlo zahtjevnu konfiguraciju terena u zaleđu naselja Bibinje, jednim dijelom, odnosno u duljini od oko 3,0 km prolazi tunelom „Bibinje“, izgradnju novog teretnog kolodvora „Gaženica“, ranžirnog parka te rekonstrukciju i izgradnju lučkih kolosijeka. Sveukupna duljina zahvata iznosi oko 7,8 km.
Predmetni zahvat uključuje i demontažu postojećeg dijela željezničke pruge u ukupnoj duljini od oko 6,7 km, a koja dijelom prolazi kroz naselja Sukošan i Bibinje te dijelom kroz grad Zadar na području industrijsko-skladišne zone Gaženica te demontažu i uklanjanje signalno-sigurnosnog uređaja postojećeg teretnog kolodvora „Bibinje”.
Ovim projektom nije predviđeno uklanjanje postojećeg objekta kolodvorske zgrade na teretnom kolodvoru „Bibinje“. Demontaža se predviđa nakon izgradnje zaobilazne pruge te dobivanja uporabne dozvole i puštanja novoizgrađene zaobilaznice u promet.

Povijest
Pruga je duga 94,857 km te je građena i otvarana po dionicama od 1953. godine. Od 1967. godine od kada je pruga puštena u promet pa sve do danas, dogodile su se značajne promjene. U ono vrijeme pruga je izravno utjecala na nagli razvoj grada Zadra i okolice, no uslijed znatnih oštećenja uzrokovanih Domovinskim ratom te stagnacije gospodarstva i migracije stanovništva uvelike je pala prometna potražnja. Na pad prometne potražnje utjecalo je i značajno ulaganje u cestovnu infrastrukturu i autocestu. Slijedom toga izostale su kapitalne investicije u željezničku infrastrukturu i pruga je radi neodržavanja postala nekonkurentna cestovnom prijevozu.
Do sredine 2014. na relaciji Knin-Zadar prugom su prometovali putnički vlakovi nakon čega je prijevoz putnika vlakom ukinut te je uvedena supstitucija vlakova s autobusima. Prijevoz putnika autobusima obavljao se od sredine 2014. do kraja 2021. nakon čega je prijevoz putnika u potpunosti ukinut. Glavni generator teretnog prometa je teretna luka Gaženica. Teretni promet je kao i u slučaju putničkog u kontinuiranom padu. Nakon 2010. i pretovarenih 523.382 tone slijedi značajan pad na 195.283 pretovarene tone u 2011., a negativan trend se nastavlja do danas
Kao rezultata studije predložene su mjere zaštite okoliša tijekom priprema, građenja i korištenja pruge. Sažetak za javnost dostupan je na stranicama Ministarstva.
Sranja pričaju…samo novac peru kroz HŽ..najveća veš mašina u državi za pranje novca
“Dok prolazim pored Bibinj tim vlakom nagibnim, pozdravljam ljude koji se čude: što je njemu”.
Kad i di ovi izmišljaju ove gluparije. Kako ih nije sram k.nja.ti.
Još ja čekam one obećane tunele do otoka… A vi klošari dnovinarski umisto da im se narugate, prenosite nama te gadljive predizborne laži
Zamisli,željeznička pruga Zadar- Knin namjenjena za “međunarodni”promet imat će 16 vlakova dnevno (!?!?) a jednokolosječna je i neelektrificirana (sramota),Zadar-70 tisuća stanovnika i Knin 12 tisuća imat će 16 “rotacija”,više nego veza milijunskih gradovova Minhena i Kelna !?!?!?
Što političar pred izbore obeča,novinar napiše,toga nema niti u merika hehehe
Za 24 vlaka koji dnevno prolaze kroz Bibibje 30 minuta izmješta se pruga. Triba u nastavku izmjestiti iz Škabrnje,Benkovca i Kistanja, a sad traže i veći gradovi poput Karlovca i Zagreba. Novi kolodvor sa kompletnim osiguranjem, 13 km pruge i kolosijeka, tunel i alamaka oko 350 mil. eura. Za zemljište u Bibinjama dobit će se oko 20 mìl. eura koje općina Bibinje nema jer zemljište koje je plaćeno mora netko platiti. Realizacija za 25 godina koliko će HDZ vladati i bibinjci mogu zavlačiti, a tad će ovi što traže izmještanje pomriti. U najboljim godinama nije se prevezlo700 000 t tereta a kamoli 1,7 mil. t ili 400 000 putnika, tko to može povirovati, samo oni koji viruju zadnjih 20 godina i petu izradu utjecaja na okoliš.
2045 nešto što se zove Hrvatska neče postojati…tu i tamo če neko pričati o tome ispred kafića sa žujom u ruci.
Ču češ če čemo čete če
Čiš pofolen?
Bajke
Da, Nepalci se vole voziti vlakom, tako da su ove brojke realne, kao sve što adeze planira pred izbore,
2045 će biti bar 10 godina da propali projekt rvacka ne postoji i da je Hrvata turskog jezika milijun .Sve ide svome kraju
A sada ajmo ako ne znaš šta je bilo kad se 91 bižalo a danas svi prvoborci
Jedno su tvoje želje a drugo stvarnost,tako su tvoji 91.govorili evo nas sutra na kalelargi pa ništa,nego kad si vratio?
Ble ble ble
400 000 nepalaca između zadra i knina
Kad nisu srbi bili dobri evo vam nepalci. Ne može krajina zauvijek ostati pusta.
Tebi bili dobri oni koji su danonočno vikali paliiii i tako rušili Zadar? Stevane
Jel to kalmeta ili bilaver radio matematiku u propagandne svrhe
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA…………
Jel ovo neka sprdacina? Evo na sto se trose nasi novi. Studije sto ce biti 2045.
U 2045 je samo jedno sigurno, bit ce jos pola milijuna manje hrvata, a ovi preostali ce i dalje birat HDZ.
P.s 1.4 vam je bija jucer
Ovaj podatak o procjeni broja putnika za 2045. godinu ću zabilježiti u svoju evidenciju.
Iako, s obzirom da nas naseljavaju indijci vrlo lako je moguće da će pruge izgledati kao njjihove te će taj broj biti i premašen.