Nakon što su 2023. godine proveli iskazivanje potencijalnog interesa, Lučka uprava Zadar (LUZ) danas je objavila natječaj svih natječaj za koncesiju za višenamjenski terminal. Dugo se pripremao taj natječaj kojeg je najavio predsjednik Upravnog vijeća LUZ-a, Darko Kasap. Procjena vrijednosti koncesija koja se daje na 30 godina iznosi 104,1 milijuna eura.
LUZ nudi koncesioniranje pomorskog dobra za gospodarsko korištenje ukupne površine 126.894 m2 (kopnena površina). Fiksni dio koncesije planiran je na razini 317 tisuća eura, a varijabilni dio kao 1 posto (odnosno 2 posto od 2035.) od ukupno ostvarenih prihoda na koncesijskom području, u ukupnom iznosu 8,9 milijuna eura.

Radovi na izgradnji obalnih zidova i zaštite nasipa u fazi LOT IIIc u vrijednosti od 15 milijuna eura kredita završeni su 2020. godine
Za razliku od koncesije za susjedni putnički terminal koju je na već gotovu zgradu i lučku infrastrukturu dobio ZIPO u vlasništvu turskog lučkog operatera, predmeta ove koncesije je teretni lučki promet.
Pod tim se smatra generalni teret, ro-ro teret te kontejnerski teret (puni i prazni kontejneri).
Lokacijska dozvola izdana 2012. godine, ažurirana je u veljači 2025. godine kod Ministarstva graditeljstva.
Blizina putničke luke predstavlja ograničavajući faktor za poslovanje teretne luke zbog potencijalnog zagađenja prašinom i bukom, zahtjeva za prostornim i logističkim prilagodbama te mogućih preklapanja u prometnim kapacitetima. Kontejnerski promet neće biti moguć prije siječnja 2029., odnosno do završetka izgradnje željezničke infrastrukture potrebne za njegovu operativnu izvedivost, navodi se u dokumentaciji natječaja za koji je priložena i studija opravdanosti.

Nju je izradio zagrebački Crowe Konzalting d.o.o, a u njoj su objavljene procjene, među kojima bi minimalno ulaganje bilo 24,3 milijuna eura za izgradnju. Investicija se ocjenjuje s 30 bodova, dok bi po 35 bodova dobivale visine ponuđene stalne i varijabilne naknade. Autori studije izračunali su i kako bi kumulativ neto primitaka na kraju razdoblja koncesije iznosio 68.458.878 eura
Radovi na izgradnji luke planirani su za razdoblje 2026. – lipanj 2029. (42 mjeseca), s početkom rada u srpnju 2029. godine, podatak je kojim se također iščitava iz te studije.
Rok za dostavu ponuda na natječaj je 9. lipnja 2025. godina u 12:00 sati, ali će otvaranje biti u podne 16. lipnja 2025. godina.
Potencijalni ponuđači među ostalim moraju priložiti dokument kojima dokazuje ostvarene prihode koji moraju iznositi najmanje 10 milijuna eura u posljednjih 5 godina. U natječaju se daje mogućnost ugovaranja potkoncesionara uz uz izričitu suglasnost Davatelja koncesije – Lučke uprave Zadar.

Čeka se željeznica, a u projektu nigdje pruge na terminalu.
Navedi neki od većih kontejnerskih terminala na svijetu koji imaju tracnice u luci.
Mislim niti jedan.
dakle panika vas je od urbanista?
Predizborna kampanja jaše dalje….
Utopija jaše dalje ..
ništa od toga