Bibinjci gotovo dvadeset godina čekaju na izmještanje željezničke pruge koja desetljećima presijeca mjesto na dva dijela i ugrožava njihovu sigurnost. Iako vlakovi sada tek rijetko voze, zanimaju ih konkretni rokovi o preseljenju pruge iz mjesta. Jedan od prvih koraka je javna rasprava o utjecaju nove trase na okoliš, što je izazvalo veliko zanimanje mještana, izvijestio je HRT Radio Zadar.

Nakon što je Željko Koren, izrađivač studije procjene utjecaja na okoliš nove trase željezničke pruge održao uvodno predavnja i zaključio kako je utjecaj na okoliš zadovoljavajući, mještani su počeli s pitanjima. Snježanu Mrđen zanimalo zašto se obnavlja postojeća pruga, ako je plan izgradnja obilaznice:
– Zašto se željeznička pruga aktivira ako će se raditi zaobilaznica? Kada se misli raditi zaobilaznica i koliko će to dugo trajati, upitala je Mrđen.
– Mi smo morali povući određena sredstva, ta sredstva smo dobili iz Europske investicijske banke i kada smo prijavljivali taj projekt, morali smo prijaviti cijelu dionicu, od Knina do kolodvora u Zadru, odgovorio je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver, koji je potanko objasnio daljnju proceduru koja je preduvjet za početak radova.

– Duboko vjerujem i nadam se, napravit ćemo sve da taj natječaj bude odmah početkom sljedeće godine. Nakon odabira izvođača, kada vidimo da je krenula izgradnja tog tunela, onda tu više nema povratka nazad, taj tunel će napokon biti izgrađen, dodao je Bilaver.
I Roka Bralića zanimaju konkretni rokovi. Podsjetio je koliko je života odnijela željeznička pruga, te da Bibinjci već dvadeset godina očekuju početak radova na izmještanju pruge.
– Mi konstantno ovdje slušamo priče o nečemu što će se dogoditi u budućnosti, ali život počinje kada mi izađemo iz ove prostorije, opasnost po svakoga od nas. Što onda?, upitao je Bralić.
– Ukoliko bude sve u redu sa procedurom u 2026. godini možemo očekivati i početak radova. Mislim da je to važno za povećanje željezničkog prometa u Bibinjama i Zadarskoj županiji, ali isto tako i za ostvarenje punog kapaciteta u gospodarskom smislu luke Zadar, kazao je državni tajnik Bilaver dodavši kako dionica duljine oko sedam kilometara uključuje i oko tri kilometra tunela.
Procjena je da bi radovi mogli trajati oko dvije i pol godine i stajati najmanje oko stotinu milijuna eura.
Što se sve ne radi da se dođe do terena za daljnju apartmanizaciju. HŽ da proda to zemljište po tržišnoj cijeni onda može napraviti taj tunel. Ali šteta koridora idealnog za brzu vezu grada i okolice. Pogledajte azurnu obalu gdje pruga kilometrima ide kraj mora i nikome ne smeta. Samo kod nas je željeznica neprijatelj naroda.
Bibinjci su jako profitirali i napredovali kad je došla pruga. Država im je uzela i platila bezvezne terene a puno ih se zaposlilo u JŽ. A sad bi micali prugu
Svašta! Ali to su Bibinjci!
Najbolje da svaka zabit traži izmještanje pruge ili ceste jer se nekome to ne sviđa. Naučite ne hodati po pruzi ko muhe bez glave i prelaziti je samo tamo gdje je dozvoljeno i neće biti problema. Ali treba uključiti zdrav razum.
Pruga je oduvijek bila tu. A to što ste se polakomili pa izgradili hrpu bespravnih apartmana, to je već sasvim druga stvar. Sad vam pruga kroz selo smeta. Pa 90% naseljenih mjesta koja su u željezničkoj mreži ima takvu situaciju i ne čujemo ih da lupetaju gluposti ko vi.
Neće vam napraviti obilaznicu, toga budite svjesni, pa ne rastu toliki novci za nečije božićne želje baš na svakom stablu.
23 godine u SRHvratskoj pruga prolazi kroz Bibinje.
0d 95 do 2025 je 30 g.
Znači više od 30g u neovisno pruga prolazi kroz selo.
Glasajte ovce.
Ovi su kud vitar puše
Da, triba paziti i ne šetati po tračnicama.
Izginulo je i po magistrali pa ne tražite da se makne magistrala
Ha ha ha ha..
Uf super Joso nego kad očekujemo space shutlle da poljece s narodnog trga?
Bibinj uvik za Hdz,zna se!!
Dok ovi naši moderniziraju prugu do Knina, do tada će razvijeniji u Europi prijeći na vlakove na magnetskim tračnicama.
Koliko su ono rekli kako će brzina na moderniziranoj pruzi biti do 100km/h?
Napredak nema što, vratite onda parne lokomotive, neka budemo pravo Kosovo EU.
Ne kužim što si ti ljudi zamišljaju. Pa ta pruga je bila tu prije njihovih bespravnih kuća. Ako nešto treba izmještati, to su kuće i te umišljene ljude.
Eto! Gotovo! Radovi bi MOGLI krenuti 2026. Opet vijesti iz budućnosti, tipično adeze! Za Bibinje dovoljno! Pobjeda je osigurana, jer sve ostale stranke i kandidati su komunjare, Srbi, LGBT, antikristi itd.
za obećanje da će radovi početi početkom 2026. Škabrnjanac je zaslužio glasove svih Bibinjaca na predstojećim izborima
Poginulo je dosta ljudi na spornoj trasi, nije u redu da se derivati prevoze kroz misto, sto se tice prostora definitivno ga treba prilagodit za nekakav park, biciklisticku stazu i sadrzaje koji ce sluzit stanovnistvu, a ne krupnom kapitalu!
Smeta jedino ovim iznajmljivačima uz prugu, prisutnim na raspravi. Izmještanje bi tribali platiti građani jer je to kredit, kako navede drž. tajnik sredstva EIB. Pruga se mora obnoviti jer će se raspasti do lita. Nedamo za prugu 100 (x2) mil. EUR nek plate bibinjci, pruga je već plaćena.
Onda bi se reklo da je zasigurno završena kupnja svih parcela na novoj trasi od strane mračne masonske kabale, koja će sad okrenuti paru, prodavajući državi tu zemlju koju su kupili od Bibinjaca i drugih vlasnika za kikiriki, jer su znali i unaprijed planirali trasu, ala zemljišta koja su sad prodali Gradu za cestu na Vitrenjaku za skoro milijun Eura.
Živio HDZ, živila korupcija, pohlepa, poltronstvo i bruško roktanje, dajte im i u petom mjesecu glas.
A zašto bi se izmještala pruga?
Pruge prolaze i kroz druga sela pa se ljudi ne bune.
Uvik nešto bibinjci filozofiraju, koliko je kuča uz prugu bespravno izgrađeno?
Trebalo bi malo to pročešljati.
Najbolje da je pruga za Zadar išla recimo preko Velebita,a ne kroz Bibinje.
Hahaha