U Zadru će se od petka 28. do nedjelje 30. lipnja održati LevelUp, prvi gaming event koji održava Mikronis namijenjen svim zaljubljenicima u gaming kulturu. Sami event će se održati u Kneževoj palači i Muzeju antičkog stakla u Zadru gdje će se igrati turnir u poznatim igrama Fortnite i FIFA. Osim turnira održat će se i edukativna predavanja vezanih uz igre koje će voditi profesori i developeri svakodnevno uključeni u gaming industriju.
Za igrače je najvažnije da se moraju prijaviti putem online obrasca, a na straniciama su navedene i sve propozicije za oba turnira. U Fortniteu svaki tim igra tri runde u kojima je glavi cilj skupiti što više kill-ova. Zadnji dan najbolja 32 tima ulaze u završnicu natjecanja te se bore za glavne nagrade. U Fifi je predviđeno 512 igrača koji igraju sistemom eliminacije s trajanjem utakmice od 12 minuta. Najbolji će osvojiti gamerske laptope i periferiju Lenovo, Sony Playstation i igricu FIFA.
Mikronis je za Zadar pripremio i jednako važan popratni dio sa zanimljivim predavanjima o programiranju i dizajnu igara, community managementu, implementaciji oružja, gamerskoj populaciji, zastupljenosti tema iz područja društveno-humanističkih znanosti te ovisnosti.
– Naš event u Zadru donosi igru, zabavu i edukaciju. Imat ćemo natjecanje u igrama, usput ćemo educirati roditelje i djecu koliko je štetno a koliko dobro provoditi vrijeme za računalima, a sav prihod koji ćemo imati od predavanja (ulaznice naplaćuje simboličnih 15 kn) uredit ćemo čekaonicu na pedijatriji Opće bolnice u Zadru, kaže direktorica Mikronisa Gordana Puhelek.
Za roditelje i gamere posebno će biti zanimljivo predavanje dr Ivana Burcara, kirurga i subspecijalista kardijalne kirurgije sa Klinike za kardijalnu kirurgiju KBC Zagreb na temu „Lica koja bliješte”. Iako njegova struka nije vezana za istraživanje o radu mozga kod djece, dr. Burcar se za proučavanje fenomena ovisnosti djece o tehnologiji i njihovih posljedica za tjelesno i mentalno zdravlje odlučio zato što je i sam otac troje djece.
Tema prezentacije je je „Djeca s licima koja bliješte” prema knjizi „Glow kids” autora Nicholasa Kardarasa. Pitanje današnje svakodnevice jest imamo li od tehnologije više štete ili koristi.
Prema istraživanjima, korištenje tehnologije je sve više povezano s psihijatrijskim poremećajima. ADHD je od 1980. do 2007. porastao za 800%. To bi značilo da svako deseto dijete ima ADHD. Noviji podaci istraživanja nisu poznati, ali se pretpostavlja da je broj djece s ADHD-om od 2007. još porastao. Osim ADHD-a zbog tehnologije se javljaju i drugi poremećaji – ovisnost, anksioznost, depresija, pojačana agresija, psihoza.
Postoje različite vrste ovisnosti o tehnologiji. Dr. Burcar ih je objasnio nekoliko: gaming, hypertexting, društvene mreže, hypernetworking.
Gaming ili igranje računalnih igrica ima i pozitivnih i negativnih strana. Dok igranjem igrica djeca s jedne strane razvijaju vještinu brze analize situacije, poboljšanu koordinaciju očiju i ruku te poboljšanu refleksiju, s druge strane zapostavljaju centre za komunikaciju i uspostavljanje veza s rodbinom i prijateljima. Problem prekomjernog igranja igrica jest „psihoza inducirana video igrama” koja uzrokuje nejasnu granicu između stvarnosti i fantazije, ometa san i dr.
Hypertexting je prekomjerno slanje poruka (120 poruka dnevno) koje koristi više od 20% teenagera. Prekomjerno slanje poruka povezalo se s lošim uspjehom u školi, poremećajima ponašanja i psihološkim poremećajima, povećao se rizik izloženosti rizičnom ponašanju. Hypernetworking je prekomjerno provođenje vremena na Internetu općenito, što radi 11.5% učenika. Više od tri sata dnevno provedenih na Internetu tijekom školskog tjedna može dovesti do veće učestalosti depresije, veće učestalosti zloporabe droga, slabog spavanja, stresa, loših rezultata u školi pa čak i suicida.
Dr. Burcar ističe kako djeci treba ograničiti vrijeme provedeno pred ekranima i da s njima treba zadržati socijalnu interakciju, odlazak u prirodu, pustiti ih da se igraju i istražuju i da među sobom razviju zdravu komunikaciju.
JE LI DIJETE OVISNO O TEHNOLOGIJI?
Dr. Burcar roditeljima je ponudio set zanimljivih pitanja kako bi dobili odgovor na pitanje ima li njihovo dijete problem s ovisnošću o tehnologiji
Ostaje li budno sve duže i duže boraveći na računalu?
Postaje li anksiozno ili agresivno kada ostane bez računala?
Odražava li se tehnologija na uspjeh u školi?
Ima li poteškoća s izbacivanjem digitalnih slika iz glave?
Mašta li o virtualnim slikama?
Krije li uređaje ili se sakriva koristeći ih?
Ima li poteškoće s kontrolom emocija?
Čini li se apatično ili se lako dosađuje?
Čini li se da je preumorno, a u isto vrijeme uzbuđeno?
Žale li se učitelji da spava u školi?